ביום רביעי: בשורה חדשה ללקוחות קלאב הוטל?

ביום רביעי תדון ועדת הכלכלה בביטול עסקאות מתמשכות ובהן עסקאות עם קלאב הוטל ■ באותו יום נקבע דיון דחוף בביהמ"ש בתביעה ייצוגית נגד קלאב הוטל ■ האם לקוחות קלאב הוטל שיבטלו את העסקה ייאלצו לשלם דמי ביטול או לא?

לקוחות קלאב הוטל התבשרו כבר כמה פעמים על הצעות חוק או הסדרים משפטיים שיאפשרו להם לבטל את העסקה. ביום רביעי הקרוב ככל הנראה שתצא בשורה נוספת - השאלה אם יעמוד מאחוריה המחוקק או הסדר משפטי.

בשעה שבה אמורה להתכנס ועדת הכלכלה לדון בעניין ביטול עסקאות מתמשכות ובהן עסקאות עם קלאב הוטל, זימנה השופטת ענת ברון את הצדדים בתביעה ייצוגית שמתנהלת זה שנים, קרי קלאב הוטל והתובעים - לדיון דחוף לפניה.

בדיון צפויה השופטת לאשר את הסדר ביטול העסקה אליו הגיעו הצדדים לפני זמן מה. ההסדר שהושג על-ידי עו"ד שחר ולר המייצג את התובעים וקלאב הוטל קובע כי כבר עתה יכולים לקוחות קלאב הוטל לבטל את ההסכם. הביטול ייכנס לתוקף ב-31 בדצמבר 2014, כשאפשר להודיע על הביטול עד 15 בפברואר ללא קנס על ביטול העסקה. ההסדר כולל פעימה נוספת המתייחסת לתחנות יציאה למי שירצה לבטל את העסקה אחרי 15 בפברואר.

הזימון לפני השופטת נקבע לשעה 9:30, חצי שעה אחרי שצפויה כאמור להתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת. מטרת הדיון של הוועדה היא לקדם את הצעת החוק העוסקת בביטול עסקה לתקופה קצובה, בראשה עומדת קלאב הוטל.

הצעת החוק הזו, שנסחבת עוד מהכנסת הקודמת, נדחתה לכנסת הנוכחית, אחרי שיו"ר הכנסת דאז, רובי ריבלין, החליט לדחות את ההצבעה בשל חשש להטיית חברי הכנסת בהצבעתם.

בהצעה יש בה מן האירוניה עבור הצרכן: אם תעבור הצעת החוק לפי המתווה שנקבע בכנסת הקודמת, לקוחות המבקשים לבטל את העסקה ישלמו דמי ביטול של 2,500 שקל ותשלום של דמי אחזקה שנתיים העומדים כיום על כ-3,000 שקל.

על פניו נראה כי חקיקה בעניין זה בכל הנוגע לקלאב הוטל אינה מיטיבה עם הצרכנים, בעודה קובעת כאמור דמי ביטול של אלפי שקלים, בעוד שההסדר המשפטי מאפשר להשתחרר מהעסקה ללא קנסות. אגב, גם לקוחות שלא שילמו דמי אחזקה יכולים להודיע חד-צדדית על ביטול העסקה, כשלקלאב הוטל עומדת הזכות לתבוע את החוב לאחר מכן.

מהזווית האחרת, יש בעלי יחידות המלינים על כך שבביטול העסקה הם למעשה נותנים לקלאב הוטל "סוכרייה" בדמות של יחידת נופש ללא תמורה בה ניתן יהיה לעשות שימוש מחדש.