ח"ח ל"אקס פקטור"

אפילו בהנחיה של בר רפאלי לא התגלה שום דבר שיעיב על יופיה

‎‎‏"אקס פקטור", יום ד' 21:00, ערוץ 2 רשת

‏זכיינית ערוץ 2 קשת היא "מכבי תל-אביב בכדורסל של הטלוויזיה בישראל": אין בתעשייה כמעט מי שלא מתפעל מביצועיה עתירי הרייטינג, אבל כמקובל במקרים שכאלה, יש גם לא מעט כאלה שלצד ההתפעלות, מייחלים גם להפסד שלה בדרבי, ולו רק כדי לפתוח מעט את הליגה. אני מתנצל על המשל הזה שמוכיח שוב שצר עולמי כעולם נמלה, אבל אני בטוח שהבנתם.

‏למה אני נדרש לכל העניין? כי פרק ההשקה של "אקס פקטור" של רשת נשק ל-40% רייטינג! מספרים ששמורים בדרך-כלל לזכיינית המצליחה יותר.

מעבר למספרים עצמם, נדמה היה שההפקה עשירה יותר, או כמו שקוראים לזה בעגה המקצועית: ה"לוק אנד פיל" היה נכון יותר.

פורטיס, שהיה נעלם גדול ערב השידור, התגלה כ"אס" בשרוול התוכנית. שיתוף-הפעולה המסחרי עם קוקה-קולה הוסווה היטב בעיצוב, בריהוט ועד לכוסות שמהן לגמו השופטים. אפילו בהנחיה של בר רפאלי לא התגלה שום דבר שיעיב על יופיה.

‏אלא שכדי לדעת אם מדובר היה בסקרנות שהתפתחה לאורך הקדימונים הארוכים והפופולריות המטורפת של רפאלי, או שמא בחיבה אמיתית של הצופים לתוכנית, צריך לצלוח את שתי התוכניות הקרובות. האם יצליחו ברשת להתברג למועדון ה"40", זה שעד כה, למעט הבלחות בודדות, נותרו מחוץ לשעריו?