8 עובדי בזק במגדל המשולש בעזריאלי חלו בסרטן

לפי בדיקה של חדשות ערוץ 10, 20% מהעובדים שהועסקו באותה הקומה במגדל המשולש בעזריאלי לפני 7 שנים, סובלים מאז מגידולים בבלוטת התריס ■ בזק: "ביצענו בדיקות מקיפות, זה נראה כמו צירוף מקרים"

פאניקה במגדלי עזריאלי. 8 עובדי בזק שעבדו לפני שבע שנים במגדל המשולש בעזריאלי חלו בסרטן, ככל הנראה כתוצאה מחשיפה לקרינה. כך לפי בדיקה שערכו בחדשות ערוץ 10.

על פי הבדיקה, 40 עובדי בזק הועסקו לפני שבע שנים בקומה ה-13 של המגדל המשולש בעזריאלי. עם חלוף השנים, העובדים פוזרו בין הקומות כתוצאה מרה-אירגון בחברה, ועם הזמן החלו להופיע בתוך אותה קבוצה מקרים של סרטן בבלוטת התריס. כיום, על פי בדיקת חדשות 10, לפחות שמונה מאותם 40 עובדים, 20%, חולים בסרטן.

עורכת הבריאות של חדשות ערוץ 10 הילה אלרואי תדווח הערב (ד') במהדורה המרכזית כי קרינה נחשבת כאחד הגורמים הישירים לסרטן בלוטת התריס, ואותו סוג סרטן נמצא בעלייה בשנים האחרונות בישראל, בין היתר מפני שנשים רבות העוברות בדיקות ממוגרפיה ואחרות אינן מקבלות מגן לבלוטת התריס שלהן. שכיחותו של הסרטן הזה באוכלוסיה הישראלית היא 5.2% בקרב נשים, ואחוז נמוך בהרבה אצל גברים. בלוטת התריס ממוקמת בצוואר, ומפרישה הורמונים האחראים על קצב חילוף החומרים בגוף.

בחברת בזק טוענים בתגובה כי ביצעו בדיקות מקיפות ויסודיות, גם של רופא אפידמיולוג העוסק בסרטן, גם של רופא תעסוקתי וגם בדיקות קרינה - ועדיין לא מצאו סיבה לתחלואה בהיקף המדובר.

לדברי ד"ר אודי פרישמן, הרופא שריכז מטעם בזק את הטיפול בנושא, כל הבדיקות שנעשו היו תקינות, ומדובר בצירוף מקרים בלבד. יחד עם זאת, לא ידע ד"ר פרישמן לומר איזה מכשור עמד במשרדים לפני שבע שנים.