רשימת המשכורות של ריאל מדריד: כמה מרוויחים רונאלדו, בייל וקסיאס?

נחשף שכר הנטו של כמעט כל שחקני הסגל של מועדון הכדורגל לעונת 2013/14; הפורטוגלי בראש, הרכש היוקרתי מטוטנהאם שני, וגם השוער המסופסל לא סובל

כריסטיאנו רונאלדו מעל כולם. זו כנראה הכותרת המתאימה ביותר לתאר באמצעותה את רשימת המרוויחים של ריאל מדריד, מועדון הכדורגל הספרדי, שעם הכנסות של למעלה מחצי מיליארד אירו בכל אחת מהשנתיים האחרונות, יכול לאפשר לעצמו לשלם שכר עתק לשחקניו - אבל לשמור תוך כדי כך על היררכיה ברורה בין הכוכבים הגדולים שלו, לבין המעט פחות גדולים.

על-פי רשימה שמתפרסמת באתר עסקי הספורט sportune, הקשר הפורטוגלי הוא בכיר המשתכרים במועדון, והוא ירוויח בעונת 2013/14 שכר בסיס של כ-17 מיליון אירו נטו - לפני בונוסים שונים. זאת לאחר הארכת החוזה המתוקשרת שלו, עליה חתם בספטמבר, ואמורה להשאיר אותו בסנטיאגו ברנבאו עד ל-2018. שכר זה מציב את CR7 גם בראש טבלת המשתכרים של הכדורגל העולמי, כשרק זלאטן איברהימוביץ' (14 מיליון אירו בפ.ס.ז' הצרפתית) וליונל מסי (כ-13 מיליון אירו בברצלונה) מדגדגים אותו.

גארת בייל, שנרכש הקיץ מטוטנהאם האנגלית תמורת סכום עתק של בין 91 ל-100 מיליון אירו, מתברג במקום השני ברשימת המרוויחים של ה"בלאנקוס", עם שכר נטו של 7 מיליון אירו בעונה הקרובה. לוולשי, שפתח את הקדנציה במועדון החדש שלו בצורה מהוססת, השתחררה הנצרה אתמול (ד') במשחק בו הביסה ריאל את סביליה 3-7, והוא הצליח לרשום שני כיבושים ושני בישולים.

איקר קסיאס, שאיבד את מקומו בהרכב של ריאל עוד בעונה שעברה, ימשיך כנראה לשבת על הספסל לאור היכולת המרשימה של מחליפו, דייגו לופז; בכל הקשור לחשבון הבנק, קסיאס ימשיך לחגוג - עם שכר בסך של 6 מיליון אירו נטו בעונה. לופז, אגב, מסתפק במיליון אירו בלבד.

אחרי רונאלדו, בייל וקסיאס, ניתן למצוא בפיי-רול של ריאל חמישה שחקנים שמרוויחים 4.5 מיליון אירו כ"א: קארים בנזמה, סרחיו ראמוס, לוקה מודריץ', צ'אבי אלונסו ופפה.

אנחל די-מאריה מיד אחריהם, עם שכר בסך 3 מיליון אירו בעונת 2013/14; אסייר אייארמנדי, שהצטרף הקיץ מסוסיאדד, יקבל העונה 2.5 מיליון אירו; איסקו, הרכש ממלאגה, עם 2 מיליון אירו (כמו גם שני המגינים השמאליים - מרסלו ופאביו קונטראו).

אלבארו ארבלואה וסמי חדיירה יקבלו העונה 1.8 מיליון אירו כ"א; ארבעה שחקנים שירוויחו מיליון אירו כ"א הם רפאל ואראן, אלבארו מוראטה, דייגו קרבאחל, וכאמור השוער דייגו לופז.

אגב, שכרו של מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי האיטלקי, יעמוד העונה על 7.5 מיליון אירו.