דשא: "למרות התחרות, קופקסון מוביל במרשמים חדשים"

מנכ"ל טבע הזמני: כבר היום יש לנו 13 תרופות NTE הממתינות לאישור ■ מייקל היידן: אמשיך לכהן כראש חטיבת המו"פ גם לאחר פיטורי ג'רמי לוין

אייל דשא, המנכ"ל הזמני של טבע , אומר היום (ה') שהקופקסון המשיך להוביל במתן מרשמים חדשים לטרשת נפוצה ברבעון החולף, למרות התחרות בשוק.

בשיחת ועידה שמקיימת טבע לאחר פרסום הדוחות אמר דשא כי הקופקסון ממשיך להוביל בארה"ב בטיפול בטרשת נפוצה והדגיש כי "למרות התחרות, קופקסון מוביל במרשמים וגם במתן מרשמים חדשים". מכירות הקופקסון עלו ב-1% ברבעון השלישי והסתכמו ב-1.05 מיליארד דולר.

המתחרה הטרייה והבולטת בקופקסון היא הטספידרה של ביוג'ן, אשר רשמה ברבעון החולף מכירות של כ-280 מיליון דולר ועקפה בכ-50 מ' ד' את תחזיות האנליסטים. בשוק מסמנים את התרופה כבלוקבאסטר ומעריכים שבשיאה היא תגיע למכירות של כ-3 מיליארד דולר בשנה.

דשא התייחס לפיתוח התרופות הגנריות המורכבות (NTE) של טבע, פרויקט בו תולה החברה תקוות ומעריכה כי המכירות מתרופות אלה יגיעו למיליארדי דולרים בשנה עם שיעורי רווחיות גבוהים בהשוואה לתרופות הגנריות הרגילות. ב-5 בדצמבר תספק החברה פרטים נוספים על תוכניות המו"פ שלה, בדגש על ה-NTE. דשא אמר היום שכבר עתה יש לחברה 13 תרופות NTE הממתינות לאישור, ובכך השיגה את היעד שהציבה לעצמה לשנה זו.

האנליסט גרג גילברט מבנק אוף אמריקה שאל את מייקל היידן, ראש חטיבת המו"פ של טבע אותו מינה ג'רמי לוין, האם בכוונתו להישאר בתפקיד לאחר פיטורי לוין. היידן ענה בחיוב: "אני מרגיש שנפלה בחלקי זכות להיות ראש חטיבת המו"פ. אני מרגיש אסיר תודה לד"ר לוין. אמשיך לכהן בתפקידי ולממש את האסטרטגיה שלדעתי היא ייחודית בתעשייה. המחויבות שלי לא השתנתה".

אחד האנליסטים בשיחת הוועידה שאל לגבי התחרות הגנרית הצפויה לקופקסון והאם בכוונת החברה לדרוש מה-FDA להורות לחברות המתחרות לבצע ניסוי קליני מלא לפני מתן אישור לגרסה גנרית לקופקסון. בכירי החברה ענו בחיוב וציינו כי לפי בדיקות שערכו, טבע מצאה כי הגרסאות הגנריות גורמות להשלכות ביולוגיות שונות מאשר הקופקסון, כך שלא בטוח כי מדובר בגרסאות גנריות ולפיכך על ה-FDA לדרוש ניסוי קליני מלא. הליך זה, נציין, אורך יותר מ-30 חודשים ויעכב באופן משמעותי כניסת תחרות גנרית לקופקסון.