ההוכחה, היישר מהפרמיירליג: אפשר להרוויח כסף מכדורגל

סוונזי סיטי, הקבוצה היחידה בליגה האנגלית שאוהדיה מחזיקים בבעלות חלקית על המועדון, רשמה בשתי העונות החולפות רווח כולל של 30 מיליון ליש"ט

סוונזי סיטי, הקבוצה היחיד בפרמיירליג האנגלית שאוהדיה מחזיקים בחלק ממניותיה (20%), דיווחה היום (ה') על ביצועים פיננסיים מצוינים בעונת 2012/13, בה היא הצליחה לראשונה בתולדותיה לזכות בתואר (גביע הליגה).

מועדון הכדורגל מוויילס רשם רווח נקי של 15.3 מיליון ליש"ט בשנה שהסתיימה ב-31 במאי 2013, עלייה קלה של כ-5% לעומת הרווח שרשם בעונת 2011/12. המשמעות: בשנתיים האחרונות סגרה סוונזי רווח כולל של 29.9 מיליון ליש"ט. בעונת 2010/11, אז עדיין שיחקה בצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה באנגליה), היא רשמה הפסד של 8.3 מיליון ליש"ט.

גם בשורת ההכנסות רשמה סוונזי הצלחה, כשהצליחה להגדיל אותן ל-67.1 מיליון ליש"ט (לעומת 65.2 מיליון בעונה שלפני כן). נתונים אלו אינם כוללים את הכספים שהתקבלו בגין מכירת שחקנים.

על-פי הערכות, בעונה הנוכחית (2013/14) ביצועיה של סוונזי יהיו טובים אף יותר, בשל הסכם השידורים החדש של הפרמיירליג, שאמור להזניק את הכנסות המועדונים; ובשל ההעפלה של הקבוצה לשלב הבתים של הליגה האירופית, שם היא מדורגת ראשונה בתום שלושה מחזורים, בבית בו היא מתחרה עם ולנסיה הספרדית, סט. גאלן השווייצרית וקובאן קרסונדר (רוסיה). משמעות הקמפיין האירופי היא משחקי בית נוספים אליהם ניתן למכור כרטיסים, כמו גם מענקים מאופ"א.