שכר של עד 1.8 מ' ש' למנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט

חבילת שכר זו מורכבת ממשכורת חודשית קבועה של כ-100 אלף שקל, כאשר עמידה ביעדים השנתיים תזכה את המנכ"ל החדש בעד 6 משכורות חודשיות ■ שכר הבסיס של ביינארט נמוך בכ-10% מזה של אסתר לבנון

יוסי ביינארט, המנכ"ל הנבחר של הבורסה בת"א, צפוי לקבל שכר שנתי של עד 1.8 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". חבילת שכר זו מורכבת ממשכורת חודשית קבועה של כ-100 אלף שקל, כאשר עמידה ביעדים השנתיים תזכה את המנכ"ל החדש בעד 6 משכורות חודשיות.

שכרו של ביינארט יגזר ממודל תגמול מעודכן אותו אישר דירקטוריון הבורסה בדצמבר 2011, שנבנה ע"י משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג. התוכנית כוללת מדדי ביצוע ויעדים איכותיים וכמותיים, שלפיהם ייקבע המענק השנתי לבכירים בבורסה. באשר לשכר הבסיס של ביינארט, מדובר בירידה של כ-10% ביחס לשכר הבסיס של המנכ"לית היוצאת אסתר לבנון.

ביינארט, שנבחר לתפקיד בתום ישיבה ארוכה ביום חמישי בערב, שבמהלכה אף התבקשו חברי דירקטוריון הבורסה להשאיר את מכשירי הסלולר שלהם בחוץ, מכהן כיום כמנכ"ל זירת מסחר Nadex בשיקגו - המנפיקה אופציות וחוזים על מט"ח ומדדים.

ביינארט, שעל פי הערכות בשוק היה המועמד המועדף על יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, יחליף את מנכ"לית המתפטרת אסתר לבנון, בתחילת שנת 2014. בשנה הקודמת (2012) הסתכם עלות שכרה של לבנון בכ-1.76 מיליון שקל, וזאת לאחר שדירקטוריון הבורסה החליט כי היא ויו"ר הבורסה, שאול (סם) ברונפלד, שהספיק גם הוא להתפטר מתפקידו בלחץ האוזר, אינם זכאים למענק שנתי ולתוספת שכר עבור שנת 2012.

דירקטוריון הבורסה מצא כי השניים אמנם "עמדו ביעדים הרלוונטיים" שהוצבו להם לשנת 2012 אך מטעמים שונים - ובהם מצב הבורסה והמשק, וגם אפקט ה"נראות" - נקבע כי הם לא יזכו לתוספות שכר ומענקים בגין שנה זו. בעבר הגיע עלות שכרה של לבנון גם ליותר מ-2 מיליון שקל בשנה.