פיצוץ במו"מ בפלאפון: בוועד טוענים שהחלו עיצומים

נציגי העובדים טוענים כי ההנהלה דורשת לפטר כ-800 עובדים ■ בהנהלה מבהירים: סיכמנו על 400 בלבד, בשום אופן לא יותר ■ האם הוועד קיבל רגליים קרות - או שזו טקטיקה רגע לפני החתימה על הסכם?

נציגי הוועד וההנהלה בחברת פלאפון כבר היו קרובים מאוד לחתימה על הסכם קיבוצי, וכפי שנחשף לפני כשבועיים ב"גלובס", הם אף הסתגרו מספר ימים בבית-מלון במרכז הארץ כדי לגשר על הפערים האחרונים ולנסח טיוטות באמצעות היועצים המשפטיים.

ואולם, מה שנראה היה כמו רגע היסטורי בענף הסלולר, מסתמן כעת כמשבר: בוועד עובדי פלאפון טוענים כי ההנהלה לא מסתפקת בקיצוץ מאות בודדות של משרות על פני 2-3 שנים, כפי שהעריכו בעבר גורמים המעורים בשיחות, אלא דורשת מהלך פיטורים אגרסיבי בהרבה שיכלול כ-800 עובדים, שייצא לפועל ברובו זמן קצר לאחר חתימת ההסכם.

בוועד העובדים, בראשות ברק לוי ואיתמר אביטן, מבהירים כי הם לא מוכנים להסכים למספרים האלה, שמהווים כ-25% מכוח-האדם בחברה.

ל"גלובס" נודע כי במהלך היום קיימו נציגי הוועד אסיפות הסברה בהשתתפות מאות עובדים בחברה, כאשר במקביל נטען כי החלו עיצומים במחלקות ההנדסה ומערכות המידע, שעשויים לשבש את פעילות החברה.

האם מדובר במשבר של ממש או בטקטיקה של הוועד בניסיון להציג תחילה "מספרים מנופחים" ואחריהם להציג מספר נמוך יותר של מפוטרים כהישג?

דוברת פלאפון, נוי קדם, מסרה כי באופן חד-משמעי לאורך כל המשא-ומתן דובר על 400 מפוטרים באופן מדורג ותוך הסכמה מצד הוועד, וכי מעולם לא דובר על מספרים אחרים ובוודאי לא על 800 מפוטרים.

כפי שפרסמנו בעבר, נציגי הוועד וההנהלה הסכימו כבר עקרונית על תוספות שכר דו-ספרתיות במסגרת ההסכם הקיבוצי שייחתם, קרנות השתלמות, תקציב רווחה מיוחד שיכלול בין היתר סבסוד מסגרות לילדים ועוד.

עוד הוסכם על מנגנון למניעת פיטורים שרירותיים, כך שלא ניתן יהיה לפטר שעובדים שיסיימו "תקופת ניסיון" ללא היוועצות עם הוועד, כאשר במקרים של מחלוקת הדבר יובא להכרעה של ועדה פריטטית, בה יישבו בכירים בהסתדרות ובחברה.