משקיעי איזיצ'יפ שוב בכוננות ספיגה

השבוע תכריז סיסקו על פלטפורמה חדשנית למרכזי אחסון נתונים ויהיו כמובן מי שינסו להספיד את סיכויי איזיצי'פ לחדור למערכות שלה

למרות השבתת הממשל והחשש מאוקטובר האיום, הצליחה וול סטריט לסגור עוד חודש חזק, בהובלת מדד S&P 500, שנסק ב-4.5%. עונת תוצאות טובה מהצפי המוקדם תדלקה את המדדים לאורך החודש, ומניחים שבחודשיים שנותרו עד סוף השנה יתדלק הצרכן האמריקאי את המשך הראלי בעונה חזקה של קניות החגים, שתחל בסוף החודש.

אצלנו מניית העם חוותה אסון טבע (TEVA), עם קריסה שבועית של יותר מ-11%. טבע מעולם לא הייתה אצלי בתיק, אבל אם שקלתי לפני כמה שנים לצרף אותה, נמנעתי מהמהלך כל עוד מכהן שם היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט.

עקבתי מקרוב אחר מהלכי פרוסט בפרוטליקס (PLX), שאותה אני מחזיק כאן, והגעתי למסקנה שלפחות בהקשר של פרוטליקס מהלכיו מתאימים למשפט המקראי "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו".

פרוסט גילה, השקיע ובנה את פרוטליקס הרבה שנים לפני שהייתה לה תרופה מאושרת FDA על בסיס טכנולוגיה מהפכנית. אבל מסיבות שלא פירט פומבית עד היום, לפני כשלוש שנים הוא פרש במפתיע מהדירקטוריון, ומכר את מניותיו בשלבים, בחלק מהמקרים במחירים דו-ספרתיים. הוא מכר מיליוני מניות דווקא בשיאה של תקופת המומנטום של החברה בוול סטריט, כלומר לקראת התגשמות החלום של קבלת אישור FDA היסטורי. באותה עת הצטרפו למכירות שחקני שורט מקצועיים, שהאיצו את קריסת המניה.

ההרס של פרוסט

להערכתי, יציאתו המוקדמת של פרוסט גרמה הרס ארוך-טווח למניה, שממנו לא התאוששה עד היום, כי מכירותיו נתפסו בשוק כמסר של חוסר אמונה בעתיד החברה מצדו של אדם עם ידע רב על החברה ועל התחום. נראה שכמו בטבע השבוע, גם אז בפרוטליקס, חילוקי דעות מול ההנהלה הביאו את פרוסט למהלך קיצוני והרסני. לעניות דעתי, מהלך של פיטורי מנכ"ל בחברת ענק מהיום להיום, מנכ"ל שלא פשע, הוא עוד יותר קיצוני והרסני.

במגזר הטכנולוגי, אחרי שחברות הענק סיימו את עונת התוצאות לרבעון של ספטמבר, יחזור המתח בעוד שבועיים, כאשר סיסקו (CSCO) תפרסם תוצאות לרבעון שהסתיים אצלה באוקטובר. עוד לפני כן, ברביעי השבוע, ישיק המנכ"ל ג'ון צ'יימברס באירוע מקוון, שמעורר סקרנות רבה, את הפלטפורמה החדשנית של סיסקו לשוק מרכזי אחסון הנתונים.

מדובר בפלטפורמת SDN, שלדעת מומחים תיקרא "נקסוס 9000", כהמשך למשפחת מתגי הרשת הקיימת של החברה. הפלטפורמה נבנתה תחת חשאיות כבדה בחברת Insieme, שאותה סיסקו מממנת, ובמוקדם או במאוחר תמזג אותה לתוכה. בהזמנה להשקה אומרת סיסקו שהיא ושותפיה לפיתוח, שלא ידוע עליהם דבר, יחשפו את טכנולוגיית הדור הבא לתשתיות מרכזי אחסון הנתונים.

אירוע כזה של סיסקו מכניס אוטומטית את משקיעי איזיצ'יפ (EZCH) לכוננות ספיגה, שהרי משפחת מעבדי ה-NPS, שבין השאר מפותחת בקריית גת, מיועדת גם לשוק מרכזי אחסון הנתונים בעידן הבא של רשתות SDN. אם סיסקו שוב תדבר על מעבדים ייחודיים שפיתחה בבית עבור הפלטפורמה החדשה, יהיה מי שינסה להספיד את סיכויי ה-NPS לחדור למערכות של סיסקו לשוק מרכזי האחסון, בדיוק כפי שקרה בטעות לפני כחודשיים בהכרזה אחרת של סיסקו.

תגובה בזמן אמת

בתחילת ספטמבר קרסה מניית איזיצ'יפ תוך ימים ספורים ממחיר של 31 לתחתית של 22, על בסיס חשש שסיסקו פיתחה בעצמה מעבדי רשתות שיחליפו את אלה שהיא רוכשת מאיזיצ'יפ. עברו שבועיים ארוכים עד שהנהלת איזיצ'יפ, וסיסקו עצמה הכחישו שיש חשש כזה, אבל למניה זה כבר לא עזר.

הפעם הנהלת איזיצ'יפ תוכל להגיב - לטוב או לרע - בזמן אמת להכרזות החדשות של סיסקו, כי בדיוק בעת השקת הפלטפורמה ביום רביעי תיערך שיחת התוצאות עם האנליסטים שמסקרים את איזיצ'יפ.

עקב רבעון חלש מאוד לפני שנה, איזיצ'יפ אמורה לדווח הפעם על הכפלת המכירות, לסביבות 18 מיליון דולר, ועל רווח למניה של 31 סנט, לעומת רק 10 סנטים אשתקד.

לבד מהכרזותיהן המקבילות של סיסקו ושל איזיצ'יפ עצמה לגבי ה-NPS תושפע המניה בעיקר מההנחיות למכירות ברבעון הרביעי, שאמורות להגיע לשיא כל הזמנים של סביב 20 מיליון דולר. מדיווחים שכבר היו לחברות ציוד כמו ג'וניפר (JNPR), אלקטל-לוסנט (ALU) ואחרות, אנו יודעים שהשוק הרלבנטי לנתבי קצה נמצא בהתעוררות שתימשך כמה רבעונים, עקב השקעות להרחבת הפס הרחב אצל מרבית ספקיות התקשורת בעולם, כולל בסין.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.