נוה תשלם למינהל פי 7 ממחיר המינימום על קרקע בב"ש

זכתה במכרז ל-190 יח"ד בסכום של יותר מ-200 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליח"ד

חברת נוה בשליטת אי.די.בי זכתה אתמול (א') במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקע המיועדת להקמת 190 דירות בבנייה רוויה, תמורת 28 מיליון שקל, ועוד 2 מיליון שקל בגין עלויות פיתוח. המחיר שתשלם נוה על הקרקע משקף סכום של 157 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת כולל הוצאות פיתוח לרמ"י.

בנוסף, לפי תנאי המכרז, מחויבת נוה לשלם גם אגרות והיטלי פיתוח לעיריית ב"ש שעומדים על כ-70 אלף שקל ליחידת דיור, מה שמעמיד את המחיר שתשלם החברה על יותר מ-200 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

הקרקע ממוקמת בקרית המדע, סמוך לשכונת רמות ולמתחם המשרדים שמקימה החבר אחות, גב ים, גם היא בשליטת IDB. מחיר המינימום שנקבע על ידי רמ"י לרכישת הקרקע עמד על 3.8 מיליון שקל, מחיר המשקף 30 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל עלויות פיתוח לרמ"י. הערכת השמאי שקבעה רמ"י עמדה על 21.3 מיליון שקל, מחיר המשקף 122 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל עלויות פיתוח לרמ"י.

למכרז ניגשו שמונה חברות נוספות מלבד נוה, שהגישו הצעות נמוכות משמעותית מההצעה הזוכה לרכישת הקרקע. שלוש מן ההצעות היו בגובה 2.1-2.7 מיליון שקל, שתי הצעות בגובה 4-4.1 מיליון שקל, הצעה נוספת עמדה על 5.7 מיליון שקל וההצעה הגבוהה ביותר אחרי ההצעה הזוכה עמדה על 12.8 מיליון שקל בלבד. נוה זכתה במכרז בסכום של 28 מיליון שקל, יותר מפי 2 מההצעה הגבוהה שבאה אחריה. ממוצע ההצעות עמד על 7.4 מיליון שקל, מחיר המשקף 50 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח לרמ"י.

יש לציין כי תנאי המכרז שקבעה רמ"י הם כאלה שיקשו על נוה לשפר את העסקה, שכן תנאי המכרז קובעים כי על היזם לשנות את תוכנית בנין העיר הקיימת מיעוד "מגורים מיוחד" כפי שהקרקע מוגדרת כיום, ל"מגורים ג'' (בנייה רוויה), וכי היזם מתחייב שלא לבקש היתר בנייה על פי התוכנית הקיימת. עוד נקבע בתוכנית כי מספר הדירות בקרקע לא יעלה על 190, וכי 80% מהחניות בפרויקט המגורים יהיו חניות תת קרקעיות.

מחברת נוה נמסר: "הקרקע שבה זכינו היא קרקע ייחודית בבאר שבע בסמיכות לאוניברסיטה ולפארק המדע ההולך ומוקם ולקריית התקשוב של הצבא, כל אלה יצרו ביקושים לדיור איכותי במיקום הזה שלא ניתן להשוות אותו למקומות אחרים בבאר שבע, הבניינים המתוכננים על פי התב"ע הם בניינים נמוכים ולא מגדלים כך שעלויות הבניה לא תהיינה גבוהות, נוה רצתה להיכנס לבאר שבע וזו ההזדמנות הטובה לעשות זאת.