חשד: שמעון גפסו קיבל שוחד מבעל אולם תמורת מניעת סגירתו

(עדכון) - ראש עיריית נצרת עילית חשוד גם כי פירסם פרטים אישיים של עובדי עירייה והוציא חומרים ממחשב של עובד שלא כדין

האם שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, הולך ומסתבך? בזמן שגפסו עומד לדין באשמה של לקיחת שוחד, התירה היום (ג') המשטרה לפרסום כי יחידת להב 433 של המשטרה מנהלת חקירה נוספת נגד גפסו ונגד איש עסקים מקומי, שעניינה חשדות לביצוע עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון, פגיעה בפרטיות וחדירה למחשב שלא כדין.

אחרי מספר חודשים של חקירה חשאית, עצרה היום המשטרה את שני החשודים לחקירה באזהרה, והם שוחררו בתנאים מגבילים. כמו כן עוכבו מעורבים נוספים, ונערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדי העירייה.

החקירה הנוכחית, המאגדת מספר פרשיות, החלה במהלך שנת 2012 בעקבות מספר תלונות. מהחקירה עולה חשד כי גפסו מנע סגירה של אולם אירועים הנמצא בבעלותו של איש העסקים המקומי ואיפשר את הפעלתו שלא בכפוף להיתרים הנדרשים. זאת בתמורה לכספים, שחלקם הועברו בדרכי הסוואה שונות.

עוד עולה חשד כי גפסו פגע בפרטיותם של מספר אנשים בעירייה באמצעות פרסום פרטים אישיים הנוגעים להם, וכן כי חדר למחשב של גורם אחר בעירייה והוציא ממנו חומרים.

עבודה תמורת קואליציה

פרשת השחיתות החדשה בעיריית נצרת עילית מצטרפת לפרשת השחיתות, שבגינה הוגש כתב אישום ביוני 2013 נגד ראש העיר גפסו וסגנו, עדי ברקו.

לפי כתב האישום, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות ב-2008, אז נבחר גפסו לראשונה לראשות העיר, מונה ברקו לסגנו וכן ליו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח נצרת עילית. לפי כתב האישום, במהלך המשא-ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות, אמרו גפסו וברקו לחבר המועצה מטעם סיעת קדימה, סמיון ברון, כי אם לא יצטרף לקואליציה או יתפטר ממועצת העיר, עשויה גרושתו, דורה, להיות מפוטרת מעבודתה כמנהלת אירועים בקאנטרי בעיר, שהופעל אז על-ידי החברה הכלכלית.

לטענת הפרקליטות, לאחר שברון הודיע לברקו כי הוא מסכים להצטרף לקואליציה, נאמר לו כי רק אם יתפטר ממועצת העיר, גרושתו לא תפוטר. ברון סירב להתפטר, וגרושתו פוטרה.

בפרקליטות מייחסים לגפסו ולברקו עבירה של לקיחת שוחד, בנימוק כי "התניית המשך העסקת האישה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד".

במקביל החליטה הפרקליטות להגיש נגד גפסו כתב אישום נוסף בעבירות של לקיחת שוחד ומירמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע. לפי האישום, גפסו לקח לכאורה שוחד ממנהל שוק "רמלה-לוד", כדי שיפעל למתן הקלות מטעם החברה הכלכלית לטובת מפעילי השוק; וכן נתן שוחד בחירות לכאורה בהבטחת עבודה בעירייה לפעילים במערכת הבחירות לרשויות.

למרות כתב האישום נגדו, החליטה מועצת עיריית נצרת עילית ב-13 באוגוסט שלא להעביר את גפסו מתפקידו. על כך הוגשו עתירות לבג"ץ, שהורה להפסיק את כהונתו של גפסו כראש העיר, אך התיר לו ולראשי העיר הנוספים שעומדים בימים אלה לדין - שלומי לחיאני מבת-ים ויצחק רוכברגר מרמת-השרון - להתמודד בבחירות לעיריות.

בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר נבחרו גפסו, לחיאני ורוכברגר מחדש. רוכברגר השעה את עצמו מראשות העיר עד לבירור ענייניו, אך לחיאני וגפסו הצהירו כי לא ישעו את עצמם.