עיתונאי הרדיו של קול ישראל לא ישתתפו היום ב"הכול דיבורים"

ועד עיתונאי הרדיו הנחה היום את העיתונאים שלא לשתף פעולה עם המשדר, נוכח המשך הדרת עיתונאי הרדיו מהתוכנית ■ רשות השידור: "התנהגות ביריונית"

שוב: שידור התוכנית "הכול דיבורים" "נחטף" ממערכת קול ישראל בתל-אביב למערכת בירושלים. ועד עיתונאי הרדיו בירושלים וועד עיתונאי הרדיו בתל-אביב הנחה היום (ד') את העיתונאים שלא לשתף פעולה עם המשדר, נוכח המשך הדרתם של עיתונאי הרדיו מהתוכנית "הכול דיבורים".

יוזכר כי גם בשבוע שעבר ובשבועות לפני כן ביצעה הנהלת הרדיו את אותו המהלך בדיוק, בו "חטפה" את השידור לירושלים והמשיכה בהדרת עיתונאי הרדיו.

"מדובר במהלך בריוני שחוזר על עצמו בשלישית, בו העתיקה הבוקר ההנהלה את שידור 'הכול דיבורים' מידי העיתונאים העורכים הקבועים (3 העורכות) במערכת בתל-אביב - אל המערכת בירושלים. ההנהלה משלבת במקום העורכות הקבועות עובדים שלא מוועד העובדים העיתונאיים", אמרו היום בוועדי העובדים.

בשבוע שעבר הפסיקו העיתונאים בירושלים ובתל-אביב את השתתפותם בתוכניות בכל רשתות הרדיו למשך כשעה, בה קיימו אסיפות הסברה, וזאת, לטענתם, על רקע ניסיונות ההנהלה להפריד ולסכסך בין ועדים, מערכות ועובדים ברדיו, בהמשך לאירועי השבוע שקדם לו בתוכנית "הכול דיבורים".

עוד יוזכר כי לפני כמעט שבועיים הוכרז סכסוך עבודה בין אגודת העיתונאים בירושלים, אשר מאגדת את עיתונאי הרדיו בירושלים ובתל-אביב, לבין רשות השידור.

לדברי האגודה, הסכסוך הוכרז בשל ההתעלמות מוחלטת של ההנהלה מהארגון היציג של העיתונאים ונציגי הוועדים ואי-קיום הידברות הכרחית ביחסי עבודה קיבוציים; שימוש פסול באנשי ביטחון חמושים על מנת למנוע התארגנות לגיטימית; המשך העסקת עובדים מן החוץ בתפקידי הגשה בקול ישראל; ופגיעה באופק הקידום, מעמדם ושכרם של העיתונאים עובדי קול ישראל.

רשות השידור: "התנהגות ביריונית"

מדוברות רשות השידור נמסר בתגובה: "ההתנהגות הביריונית הן הפיזית והן המילולית מצד הוועד משרה אווירה של אנרכיה, תוך פגיעה אנושה במאזיני רשת ב'. הנהלת הרדיו לא תאפשר התנהגות זו ופועלת למיצוי הדין עם הגורמים הרלוונטיים.

"כמו כן, ההנהלה מצרה על הביטוי האומלל 'חטיפה' כפי שעולה מהשאילתא ומזכירה לקוראים ולמאזינים שמי ש'חטף' את השידור בפעם הראשונה היה הוועד, אשר לא איפשר את הגשתו.

"כמו כן, מוזרה בעיני ההנהלה העובדה שהאגודה נוהגת איפה ואיפה בין עובדי הרדיו והטלוויזיה, ומפרידה ביניהם. הנהלת הרשות, היא ורק היא, זו שתחליט מי ישדר והיכן, וזאת על-פי הסמכות הניתנת לה בחוק ועל-פי כללי מינהל תקין. ההנהלה מצרה על כך שהוועדים פוגעים אנושות בקהל המאזינים ודוחקים אותו לרשתות אחרות".