טקס פרסי המוזיקה של יו-טיוב משך רק מאות אלפי צופים

בחברה ציפו למיליוני צופים, לאחר ש-60 מיליון איש בחרו את המועמדים לטקס

אתר יו-טיוב מושך מיליארד גולשים שונים מדי חודש, אך נראה כי דווקא הרצון שלו לרכוב על ההצלחה ולשמש אלטרנטיבה אמיתית לשידור החי בטלוויזיה לא צלח בינתיים. השבוע (ב') הושק בקול תרועה טקס פרסי המוזיקה הראשון של יו-טיוב, ניסיון להתחקות אחרי טקסים דומים כמו הגראמי וטקס פרסי המוזיקה של MTV, אך הציפייה למיליוני צופים התנפצה באחת.

נתונים רשמיים עדיין לא הופצו על-ידי יו-טיוב או החברה-האם גוגל, אך עמוד הצפייה הישירה של האירוע ניפק כמה תובנות מספריות, שבהחלט יכולות להשליך על הצלחתו של האירוע.

לפי בדיקה של אתר חדשות הפרסום AdAge, נרשמו 873 אלף צפיות באירוע עצמו, כשחצי שעה לתוך הטקס, מה שכנראה התברר כנקודת השיא של האירוע, נרשמו 217 אלף צפיות בו-זמנית (concurrent views).

לא ברור למה ציפו בכירי יו-טיוב, אך בהסתמך על העובדה ש-60 מיליון איש הצביעו כדי לבחור את המועמדים הראויים לזכות בטקס, נראה כי מספרי האמת היו שונים לגמרי.

יו-טיוב נחשב לאתר סרטוני הווידיאו הפופולרי בעולם, וככזה הוא גם נחשב למנוע צפיות מרכזי בעולם המוזיקה והווידיאו קליפים, אך משהו במערך של האירוע השבוע לא עבד מספיק טוב.

לצורך השוואה, הקליפ שהכריז על טקס פרסי המוזיקה לפני כחודש זכה ל-10 מיליון צפיות. טקס פרסי המוזיקה של MTV, ששודר חודשיים באוגוסט השנה, משך 10 מיליון צופים.

אז אמנם מיילי סיירוס לא הופיעה ולא ניפקה הופעה פרובוקטיבית, אבל קשה להתעלם מהאכזבה שניפק הטקס של יו-טיוב, על אף הופעות של ליידי גאגא ואמינם.

ב-AdAge מבהירים כי אמנם יו-טיוב קידם את הטקס בעמוד הבית שלו, אבל דווקא במובייל - הן באפליקציות והן באתר המותאם - לא נרשם אף אזכור, וזאת למרות ש-40% מגולשי יו-טיוב מגיעים מהמובייל.