הערכות: ארנון מילצ'ן בדרך החוצה מערוץ 10

אנשיו של רון לאודר מכחישים את המגעים להוצאתו ■ מילצ'ן לא מזרים כסף לערוץ 10 כבר יותר מ-5 שנים, וחתימתו נדרשת על מנת שהערוץ יקבל רישיון

בין נציגיו של ארנון מילצ'ן לנציגיו של רון לאודר מגעים מתנהלים בארה"ב במטרה להוציא את מילצ'ן מערוץ 10 - כך מאשרים ל"גלובס" מקורביו של מילצ'ן.

בין איש העסקים הישראלי-אמריקאי ללאודר קיימת מתיחות מתמשכת, לאור העובדה שב-5 השנים האחרונות לא הזרים מילצ'ן כסף לערוץ ולא היה מעורב במתרחש בו. בשנה וחצי האחרונות עיקר הנטל הכלכלי שמהווה הערוץ מונח על כתפיו של רון לאודר. במסגרת התחייבויותיו להארכת הזיכיון של ערוץ 10 בסוף שנת 2012, התחייב לאודר להזרים עוד 80 מיליון שקל, שאותם העביר במהלך השנה הקרובה.

עד לסוף השנה הנוכחית - עוד כחודשיים - אמורה הנהלת ערוץ 10 להגיש לרשות השנייה בקשה לקבלת רישיון לשידור למשך 15 השנים הבאות. על מנת לקבל את הרישיון יש צורך בחתימה של כל בעלי המניות בערוץ. ואולם, בין בעלי המניות הדומיננטיים של הערוץ - היו"ר יוסי מימן ולאודר - ובין מילצ'ן שוררת מתיחות ולא מתקיים כל שיתוף-פעולה. על כן עולה החשש כי מילצ'ן לא יחתום על הרישיון.

ללא קבלת רישיון, שעל בסיסו נבנו התוכניות האסטרטגיות לטווח ארוך של הערוץ, עשוי הערוץ להיקלע שוב לקשיים כלכליים, וללא אופק כלכלי לא יוכל גם למשוך משקיעים אחרים, מה שעשוי להעלות שוב חשש לסגירתו.

באחרונה יצא מהערוץ רופרט מרדוק, שהחזיק בו מניות באמצעות מילצ'ן. מילצ'ן, שמאז נכנס לערוץ ועד לפני 5 שנים השקיע בו כ-50 מיליון דולר, נאלץ לשלם למרדוק 6 מיליון דולר, שאותם השקיע עם כניסתו.

במקביל שלח מילצ'ן, שאיבד אמון בערוץ, שורה של מכתבים מטעם עורכי דינו לרשות השנייה, ובהם קבל על כך שלאודר - שאינו אזרח ישראלי - הפך להיות בעל המניות הדומיננטי בערוץ. בעקבות זאת חזר יוסי מימן לעמוד בראשות הערוץ, במקום נציגו של לאודר, אבי בלשניקוב.

הגורמים השונים המוזכרים בכתבה סירבו להתייחס לדברים.

גורמים מקורבים לרון לאודר הכחישו בתוקף כי מתקיימים מגעים אלה או אחרים בנושא זה בארה"ב.