נמל אשדוד: ביה"ד דחה את בקשת הנהלת הנמל לביזיון בימ"ש

עבודת הפריקה של מכוניות בנמל אשדוד הופסקה הבוקר שוב במפתיע ■ הנהלת הנמל ביקשה בימים האחרונים את התערבות ההסתדרות בנעשה, אך ללא הועיל

בית הדין הארצי לעבודה דחה הערב (ד') את בקשת הנהלת נמל אשדוד ומחק את בקשתה לביזיון בית המשפט. כמו כן, בית הדין העביר את התיק לדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע.

עבודת הפריקה של מכוניות בנמל אשדוד הופסקה הבוקר שוב במפתיע. הבוקר פנו נציגי הוועדים בדרישה להנהלת הנמל להעביר עובד מצוות העובדים הקבועים המתמחים בפריקת משאיות ומכוניות לתפקיד אחר בנמל. ההנהלה סירבה לדרישה בנימוק שמדובר בקבוצה ייעודית המתמחה בפריקת כלי רכב, והעובד מועסק בה שנה בלבד, והזהירה כי תנכה משכרו של העובד את ימי אי-עבודתו. בתגובה החליטו העובדים להשבית את שחרור כלי הרכב המאוחסנים בנמל ליבואנים.

מדובר בהמשך של שיבושים שהחלו ביום שישי בעקבות סירובה של ההנהלה להיענות לדרישת נציגי הוועדים להעביר עובד אחר, בשם קובי קידר, מתפקיד מנופאי לצוות פריקת המכוניות. קידר מוכר בנמל כחברו של יו"ר הוועד אלון חסן וכמי שסייע לו רבות בפעילותו העסקית הפרטית.

בעקבות השיבושים בפריקת מכוניות בסוף השבוע פנתה הנהלת חברת נמל אשדוד בבקשה לצו מניעה לבית הדין הארצי לעבודה, שהורה שלשום בערב לעובדים והנהלה לחדש את העבודה בהתאם למתכונת שבה התנהלה בשבוע שעבר, כלומר ללא העברות העובדים שדרשו נציגי הוועד.

היום אמרו "גלובס" בהנהלת חברת הנמל כי תוגש בקשה לביזיון בית המשפט לבית הדין לעבודה. יצוין כי הנהלת הנמל ביקשה בימים האחרונים את התערבות ההסתדרות בנעשה בנמל, אך ללא הועיל.

בתוך כך הודיע היום נשיא לשכת הספנות, ד"ר יורם זבה, על תמיכתו בהנהלת הנמל בעמידתה מול דרישות הוועד. "כולנו מנסים לנהוג באחריות ובאיפוק על מנת שלא להוציא את כל 'הכביסה המלוכלכת' החוצה", כתב זבה במכתב לממלא-מקום מנכ"ל חברת הנמל, יוסי בסן. "מצד שני, אנו סופגים את כל הנזקים והשיבושים, ומתפלאים איך זה קורה שלא ניתן למנוע אותם. אנו עדים לשיבושים רציניים בעבודת נמל אשדוד, שפרצו במפתיע, ללא התרעה שבעקבותיהם הנמל הוריד תפוקות ופעילויות חיוניות שותקו. אניות ממתינות על עוגן, אין שחרור מכוניות, חוסר התקדמות בתהליך הגיוס החיוני, ואיש לא יודע מה יהיה מחר".

זבה הזהיר כי "הנזקים הישירים מתחילים להיערם במהירות ללא שום אפשרות להציל דבר. הנזקים העקיפים לבעלי אניות וכל העוסקים ביבוא ויצוא מתחילים אף הם להצטבר בצורה תלולה. אנו חוששים מאוד שהתפתחויות אלה עלולות להשליך צל כבד על הסחר הבינלאומי של ישראל, שכולנו מתפרנסים ממנו".

בסיום מכתבו כתב זבה כי "עם כל הכבוד והחשיבות שאני רוחש למעמד הפועלים, אנו צריכים גם לדאוג למעמד הנכדים".