"הממשלה מוכנה להוריד המכנסיים כדי להוזיל את הדירות"

עו"ד אילן שרקון הרגיז היום את מנכ"ל משרד השיכון כשאמר שהממשלה לא באמת רוצה להוזיל את הדירות ■ שלמה בן אליהו: "בקדנציה הקרובה הממשלה תיבחן רק לפי מחירי הדירות" ■ שרקון: מדברים הרבה ולא עושים כמעט כלום

"הממשלה לא באמת מעוניינת להוריד את מחירי הדירות", אמר היום (ה') עו"ד אילן שרקון, המתמחה במקרקעין, בוועידה להתחדשות עירונית שערכה חברת מידע כנסים במשכן הבימה בתל אביב. "יש פוטנציאל לאלפי יחידות דיור במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי, אבל הרגולציה שמטילים משרדי הממשלה מכשילה את הוצאתם לפועל של הפרויקטים".

בתגובה לדברים אמר מנכ"ל משרד השיכון שלמה בן אליהו כי "מי שמבין קצת בפוליטיקה לא יכול להגיד שהממשלה לא מעוניינת להוריד את מחיר הדירות, כי בקדנציה הקרובה הממשלה תיבחן רק לפי מחירי הדירות, ולכן כדי להוריד את המחירים הממשלה מוכנה להוריד את המכנסיים".

גם מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, אמר כי הוכחה לכך שהממשלה פועלת לפתור את מצוקת הדיור היא שרשות מקרקעי ישראל אישרה החלטה לפיה היא תאפשר הוספת שטחים בבעלות המדינה עד לארבעה דונם, שהם שטחים כלואים, או שטחים צמודי דופן, למתחמים שמיועדים לפינוי בינוי, וקיומם מעכב את תכנון הפרויקטים.

"במבחן תוצאה המדינה ויתרה על הכנסות גם באזורים שבהם הקרקעות שוות עשרות מיליוני שקלים", אמר ליברמן.

שרקון התייחס לדברים ואמר כי "בפועל מדובר במילים ולא במעשים. עובדה ששני הפרויקטים הראשונים של פינוי-בינוי בארץ בקרתי אונו ובגבעתיים שליוויתי אותם עוד לא הסתיימו. המדינה הפריטה מעצמה את כל הפרויקטים ואמרה לאזרחים להסתדר לבד. בתקופת שיקום השכונות, את כל הפעולות המדינה היתה עושה. ובמבחן המעשה שזורקים על דיירים להתסדר בעצמם זה לא קורה. יש פתרונות פשוטים שלא קורים, כמו העובדה שהחוק לא מאפשר היום לפנות דייר סרבן. כתוצאה מכך כל פרויקט פינוי בינוי לוקח 7-8 שנים כדי לצאת לפועל".

מנכ"ל משרד השיכון הטיל פצצה נוספת כאשר נשאל על ידי יו"ר חברת "חלמיש" לשעבר, רחל תורג'מן, לגבי קידום פרויקט הפינוי-בינוי בשכונת כפר שלם בדרום תל אביב: "משרד השיכון לא רוצה לפתור את הבעיה של כפר שלם, כי אם תושבי כפר שלם ועיריית תל אביב לא מוכנים לשתף פעולה עם משרד השיכון אז אין מה לעשות ושיחכו. יש מספיק מתחמים אחרים בלי בעיות ונלך אליהם כדי לאפשר בנייה של פרויקטים".

תורג'מן מסרה בתגובה לדברים כי "אני מעריכה את יושרו וכנותו של בן אליהו שאמר דברים נוקבים שאני חולקת עליהם. ניתן לטפל בכפר שלם אם הממשלה מעוניינת בכך והיא הוכיחה שהיא מסוגלת לפתור את בעית כפר שלם בתקופתו של יצחק רבין. אם הממשלה כעת לא תפעל לפתור את בעית כפר שלם זו תהייה בכיה לדורות. אני מקווה ששר השיכון אורי אריאל כן יחליט לטפל בפרויקט כפר שלם למרות דבריו של מנכ"ל משרדו".