ב.מ.וו 3 active-hybrid - הטוב, הרע ותג המחיר (המכוער)

הגרסה ההיברידית של סדרה 3 אינה מכונית לירוקים, אלא אחת המכוניות המרגשות

כמעט כל הדתות והאמונות בעולם מכירות בקונפליקט המתמיד בין הטוב והרע שקיים בנפש האדם. גם במחלקת ההנדסה של ב.מ.וו (סוג של כת דתית בפני עצמה) מכירים בקונפליקט ובזכות הבחירה של האדם ומיישמים את האמונה, בצורה די קיצונית, ביצירה המוטורית הקרויה "סדרה 3 אקטיב הייבריד".

בניגוד להרבה דתות ואמונות, במכונית הזאת הבחירה והמעבר בין שני הקטבים אינם כרוכים בהתחבטויות נפש, צום או תענית. כל מה שצריך זה לסובב כפתור אחד. אם בחרתם במצב תכנות המנוע המכונה אקו-פרו, אתם מרגישים ונוסעים כמו אזרחים למופת. אתם גולשים ברחובות העיר בשקט מוחלט בסיוע סוללה רצינית ומנוע חשמלי, מדוממים אוטומטית את המנוע בפקקים, מאיצים במתינות מרמזורים ומתהדרים בצריכת דלק ממוצעת של כמעט 17 קילומטר לליטר ופליטת CO2 כמו של מכונית עירונית קטנה.

אבל אם אתם בוחרים להיכנע ליצר, כל מה שצריך זה לסובב את מתג התכנות למצב ספורט ולהסיט את מוט ההילוכים שמאלה. במצב הספורטיבי הב.מ.וו 3 ההיברידית משילה מעליה כל זכר לתמימות ומגיחה מכונית הנעה אחורית קומפקטית עם 340 כ"ס, מומנט של 45 קג"מ, שזמין כמעט מסיבובי סרק, ותאוצות בליגה של פורשה 911 קאררה (אפס למאה ב-5.3 שניות).

בעיצוב החיצוני של המכונית אין הרבה סימנים לדואליות הזו. היא נראית כמו כל ב.מ.וו סדרה 3 תקנית והכיתוב היחיד על זנבה, Active hybrid, לא אומר הרבה לסביבה. מאחור יש אמנם צמד מפלטים מוכספים והיא עטויה בגלגלי 18 אינץ' מרשימים, אבל את זה אפשר לקבל גם בב.מ.וו 316 צמחונית.

ההתנעה, כאמור, מתבצעת בשקט מוחלט. לחיצה חזקה יותר על המצערת כבר מעירה לחיים - בצליל גבוה ומלבב - מנוע 6 צילינדרים בנפח 3 ליטרים עם טורבו כפול כמו בב.מ.וו 335, אבל בתוספת לא מעט כוחות סוס והרבה מומנט של המנוע החשמלי. כאן - בניגוד לרוב ההיברידיות בשוק - הוא נועד לשדרג את הביצועים.

כאשר משלבים את כל הכוח והמומנט הזה בתוך שלדה מלוטשת של ב.מ.וו סדרה 3, עם היגוי חד כתער וחלוקת משקל מאוזנת, מקבלים מכונית ממכרת. העליות התלולות והכבישים המתפתלים של הגליל נטרפו מתחת למתלי המכונית הזו כאילו היו כביש עירוני תמים, ובכבישים מהירים ועמוסים המכונית חתכה את התנועה כמו זאב בעדר כבשים. כל זה מלווה בפרצי אדרנלין, דופק מואץ ושאר שינויים פיזיולוגיים ונירולוגיים המזוהים עם התמכרות - או עם פאן מוטורי (ויש מי שיגיד שהם היינו הך).

למרבה המזל, עם תג מחיר של 440 אלף שקל, קל לנו לעמוד בפני פיתוי היצר הרע שטומנת המכונית הזאת. נשאיר את הקונפליקט לצדיקים גדולים יותר.