מנכ"לי חדשות 2 ו-10 זומנו לשימוע עקב קידום תוכניות

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, זימן את השניים על מנת לדרוש מהם להפסיק לשדר כתבות שמקדמות תוכניות של הזכייניות במהדורות החדשות המרכזיות

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, זימן אליו את מנכ"לי חדשות 2 וחדשות 10 על מנת לדרוש מהם להפסיק לשדר כתבות שמקדמות תוכניות של הזכייניות במהדורות החדשות המרכזיות.

ההחלטה לזמן את השניים לחידוד ההנחיות בעניין הזה מגיעה לאחר שבאחרונה התרבו תלונות של הציבור נגד התופעה אצל נציב התלונות ברשות השנייה, דוד רגב.

בחודשים האחרונים שודרו כתבות קידום בחדשות 2 לתוכניות "אקס פקטור", "הכוכב הבא", "אבודים" ו"מה אתם הייתם עושים".

בתלונה שהגיעה בספטמבר האחרון לרגב, קבל צופה על קידום לתוכניתו של חיים הכט "מה אתם הייתם עושים" המשודרת בקשת. רגב פנה להנהלת הרשות, וזו שוחחה בנושא עם ראשי חברת החדשות.

"מהדורת החדשות אמורה לטעמי לשדר תכנים חדשותיים. החל מעיסוק בעניינים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים וכלה באירועים תרבותיים בעלי אופי חדשותי. ככלל, אני סבור כי אין מקום להתערב בשיקול-הדעת המקצועי של עורכי מהדורות החדשות, הפועלים במסגרת חופש הביטוי והיצירה. אולם, בבואם להפיק ולשדר כתבה הנוגעת לתוכנית המשודרת אצל אחת הזכייניות, שהן הבעלים של חברת החדשות, על העורכים לנהוג בזהירות כפולה ולבחון במשקפיים ביקורתיים כתבה מתוכננת לשידור", כתב רגב לצופה.

לדבריו, על העורכים לפרסם בגוף הכתבה "גילוי נאות כי התוכנית משודרת אצל הזכיינית, שהיא אחד מבעלי חברת החדשות".

בניגוד למדינות רבות אחרות בעולם, שבהן נהוג קידום תוכניות הערוץ גם במהדורת החדשות, בישראל חל איסור כמעט גורף לעשות זאת ולא אחת הנושא עלה ברשות השנייה.

להגנתן העידו חברות החדשות כי העיסוק בתוכניות של הערוץ עולה רק כאשר הן מעניינות ציבור די רחב, המספיק על מנת לשדר עליהן כתבה חדשותית.

יש לציין כי הצלחת מהדורת החדשות המרכזית תלויה במידה רבה בהצלחת תוכניות הפריים-טיים, ועל כן קידומן ההדדי אמור להיות מתבקש. ואולם, מחשש של התערבות של בעלי המניות במערכי השידור בחדשות, נאסר הדבר.

בחדשות 10 ובחדשות 2 סירבו להגיב.

מהרשות השנייה נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה".