טליט שכולה ירוק

החברה מתחום תקשורת ה"מכונה למכונה" נהנית מפריחת הנישה המכונה "אינטרנט של כל הדברים" - ומנייתה זינקה ב-27% בשבוע האחרון

שבוע מסחר עצבני הסתיים בעליות במדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 - שבוע חמישי ברציפות של עליות לשניהם - בעוד שמדד נאסד"ק ירד קלות. הנאסד"ק סבל מירידות במניות הביוטכנולוגיה הגדולות, בקוואלקום (QCOM), עקב הנחיות פושרות, ובפייסבוק (FB), שכנראה ננטשה על-ידי כמה משקיעים גדולים לטובת "העולה החדשה" טוויטר (TWTR). האחרונה בחרה להיסחר בבורסת ניו יורק ולא בנאסד"ק שפישל בהנפקת פייסבוק.

מדד נאסד"ק יעמוד למבחן חשוב ביום רביעי אחרי המסחר, עם התוצאות של סיסקו (CSCO), שמדווחת על רבעון שהסתיים באוקטובר, חודש השבתת חלק מפעילויות הממשל, שכנראה פגעה בה. בסיסקו המציאו את המושג Internet of Everything ("אינטרנט של כל הדברים" - (IoE, ועל בסיסו הם בונים את האסטרטגיה שתהפוך את החברה לספק התשתית מספר אחת לעולם המקושר, שבו עד 2020 יהיו להערכת 50 מיליארד "דברים" שמחוברים לרשת.

כהרגלו, מנכ"ל סיסקו ג'ון צ'יימברס יהיה אופטימי מאוד לטווח הארוך, אבל את המשקיעים, שפועלים בטווחים של שניות ולא של שנים, זה פחות מעניין. הם מודאגים ערב התוצאות כי צ'יימברס היה פסימי מעט לטווח הקצר בהתבטאויותיו הפומביות מאז התוצאות הקודמות באמצע אוגוסט, מה שהביא לירידת המניה ממחיר של 26 דולר למחירה היום, 23.5 דולר, בעוד המדדים שוברים שיאים.

טליט: קפיצת מדרגה בצמיחה

עד שסיסקו תוכיח לנו שהיא חוגגת בעולם של IoE, אני מזהה חברות קטנות שפורחות בנישות מסוימות של עולם זה. אחת מהן היא הישראלית טליט (TCM.L) שנסחרת בלונדון. טליט, בניהולו של עוזי כץ, היא בין מובילות תחום ה-M2M - כלומר מכירת מודולים ושירותים לתקשורת "מכונה למכונה", כמו למשל לקריאה מרחוק של מוני חשמל, מים וגז, או למערכות תקשורת שקיימות היום ברוב המכוניות החדישות, ובעוד כמה שנים הרבה יותר - כאשר ייצאו לשוק מכוניות עם יכולות לנהיגה עצמית.

מניית טליט זינקה 27% בשבוע האחרון ו-160% מאז תחילת השנה. בתחילת אוקטובר היא פרסמה מספרים ראשונים לתוצאות הרבעון השלישי, שאולי מסמנים קפיצת מדרגה בקצב הצמיחה של החברה, עלייה של 22% לרמת מכירות של 62.5 מיליון דולר לעומת 51.4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

לטליט יותר מ-5,000 לקוחות בכל העולם, עם נתח שוק שמתקרב לרבע משוק ה-M2M. לאחרונה, בין השאר באמצעות רכישות, היא מרחיבה את פעילותה גם כספקית של שירותי תמיכה לנקודות הקצה של לקוחותיה. בטווח הארוך זה יבטיח לה הכנסות משמעותיות על בסיס קבוע, מדמי מינוי חודשיים.

תקשורת M2M נשענת על רשתות סלולר, ולטליט שיתופי פעולה עם כמה מענקיות התחום. למשל, בתחילת החודש הודיעה טלפוניקה (TEF) על מתן אישור למודולי M2M של שלוש חברות, אחרי שעברו בדיקות ארוכות ויסודיות, וביניהם לאלה של טליט, שמשתפת איתה פעולה בעיקר באירופה. בין המשקיעים המוסדיים שנהנו מהזינוק מתחילת השנה במניה אפשר לציין את קרן פורטיסימו של יובל כהן, שרכשה בשוק בסביבות 13% מהחברה.

איזיצ'יפ: פנייה נרגשת למשקיעים

נחזור לסיסקו. איך זה שאיזיצ'יפ (EZCH) דיווחה בשבוע שעבר על מכירות, רווחים, מזומנים וגם הנחיות קדימה שהם שיא של כל הזמנים, ובכל זאת המניה מדשדשת סביב כמחצית משווי השיא שבו הייתה לפני כשנה וחצי? נראה שעננת סיסקו - כלקוחה של 44% מהמכירות, שפוטנציאלית עלולה לנטוש לטובת פיתוח עצמי של מעבדים - מטילה קנס כבד על מחיר מניית איזיצ'יפ.

בשיחה עם האנליסטים, המייסד והמנכ"ל אלי פרוכטר יצא הפעם מגדרו להסביר ארוכות עד כמה חזקה איזיצ'יפ בתוך סיסקו, והוא ממש התחנן: "אנחנו סבורים שעל המשקיעים לא לראות כל מערכת או מעבד חדש שסיסקו מכריזה עליהם כאיום אוטומטי על איזיצ'יפ".

בינתיים זה לא עוזר לו, כי מי שצריך להרגיע את המשקיעים, נוסף על ההנהלה, אלה האנליסטים, שחלקם, כמו אלה מברקליס ומאופנהיימר, מסרבים להתרשם מהתוצאות - שהיו חזקות ממה שהם צפו - וממשיכים להמליץ לשבת על הגדר. הם כנראה גם מתמחרים את הפוטנציאל העתידי של החברה, בעיקר את ה-NPS, באפס.

לי ברור שפרוכטר וחבורתו הנפלאה קראו את שוק הרשתות שנים לפני האחרים, וכבר באביב הקרוב הם יהיו עם מעבד ראשוני לבדיקות, ה-NPS, שפותח בתחילה בקריית גת, ושהיום כמעט כל מו"פ החברה ממוקד בו. מעבד זה שאמור להיות הראשון בעולם שמטפל בכל שכבות הרשת, כולל ניהול מסוג SDN.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.