ארדן יוזם מיזוג של הטלוויזיה החינוכית בתוך רשות השידור

שר התקשורת הודיע בכנס אילת לעיתונות כי ועדת לנדס, שדנה במתווה העתידי של רשות השידור, תדון גם בעתיד החינוכית ■ "מצב שוק העיתונות מטריד מאד"

ועדת לנדס, שאמורה להציג מתווה עתידי לרשות השידור, תדון גם בעתידה של הטלוויזיה החינוכית - כך הודיע הערב (א') שר התקשורת גלעד ארדן בכנס העיתונות שנערך במלון הרודס באילת.

ארדן אמר כי נפגש בנושא עם שר החינוך שי פירון, וכי לא מן הנמנע כי הטלוויזיה החינוכית תמוזג לתוך רשות השידור.

כמו כן אמר ארדן, המשמש גם כשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, כי הוא רואה את רשות השידור לאחר הבראתה כחלק ממיזוג המועצות הרגולטוריות - הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.

בדבריו בכנס אמר ארדן: "עתיד המקצוע לוט בערפל, שכר העיתונאים בירידה מתמדת, העיתונות המודפסת עברה משברים, האינטרנט הביא להיחלשותה. כשר התקשורת - זה מטריד מאוד. החשיבות של העיתונות גבוהה אף יותר בישראל".

"סבסוד ממשלתי לעיתונות המודפסת הוא רעיון רע מאוד", אמר השר. "פרט לצמצומים ולהפחתות השכר או מקרה קשה כמו סגירת המקומונים של 'מעריב', נולדו לנו גם אתרי אינטרנט מוצלחים וגם עיתון מודפס חדש כמו 'סופהשבוע'".

לדברי שר התקשורת, "צריך לנצל את הטכנולוגיה ולהפנות תקציבים לטובת התוכן. אני חייב להתחיל את השינוי בבית, בכלי השידור הציבוריים".

רגולציה על האינטרנט

ארדן הדגיש כי "אני מאמין ומחויב לשידור ציבורי במדינת ישראל. אנו זקוקים לשידור ציבורי שמנותק מהפוליטיקאים. אני נחוש לחזק את השידור הציבורי. ברשות השידור יש עובדים רבים, מסורים ומקצועיים. אנחנו מוכרחים לעשות ריסטארט לשידור הציבורי, ולכן מיניתי את ועדת לנדס. הגעתי להבנה עם שר החינוך שי פירון, שגם הטלוויזיה החינוכית תיכלל בעבודת ועדת לנדס, והוועדה תבחן אפשרות למזג אותה לתוך רשות השידור.

"התחום השני שאותו יש להסדיר כדי להגיע מוכנים לעולם החדש הוא הרגולציה, או שמא יש לומר חוסר הרגולציה שיש לשידורים באינטרנט. הפרסומת שנפסלת בערוץ 2 זמינה לצפייה במאקו, אין שום חוק ואין כלל. הפער מחייב שינויים ברגולציה הנוכחית. יש צורך לעגן ולעודד יצירות ישראליות, להגן על צופים צעירים ולמצוא פורמט כלכלי נכון".