משרד הפנים: 3000 דונם למסחר ותעשייה יסופחו לבית שמש

המהלך התאפשר לאחר מאבק ממושך שנים, בין ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לבין ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון בנוגע לשיוך המוניציפלי של השטח המניב

ניצחון לבית שמש: שר הפנים גדעון סער, חתם בשבוע שעבר על צו הרחבה הקובע, כי 3,000 דונם המיועדים למסחר ותעשייה, ועליהם פועלים כבר ארבעה מפעלים המניבים הכנסות מארנונה, יועברו מתחום שיפוטה של המועצה האזורית מטה יהודה לתחום השיפוט של העיר בית שמש. זאת במטרה להביא לחיזוקה הכלכלי של בית שמש.

המהלך התאפשר לאחר מאבק ממושך שנים, בין ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לבין ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון, בנוגע לשיוך המוניציפלי של השטח המניב. המאבק הגיע להכרעתה של הוועדה לחקירת גבולות שאת המלצותיה ביקש לאמץ שר הפנים דאז אלי ישי. אלא שהסכסוך לא הוכרע והגיע גם לפתחו של בית המשפט העליון. לימים ורק לאחר מחלוקות ממושכות, הגיעו אבוטבול ודדון לידי הסכמות וחתמו על הסכם ביניהם בחודש ינואר 2012, שאושר כאמור כעת על ידי שר הפנים גדעון סער.

על פי ההסכם שנחתם בין ראשי הרשויות, אזור התעשייה הרטוב א'יישאר בתחום שיפוטה של מטה יהודה, מספר מגרשים באזור תעשייה הר טוב ב' יועברו לתחום השיפוט של העיר בית שמש, ארבעה מפעלים ומחצבה יועברו מתחום השיפוט של מטה יהודה לידי בית שמש, ומספר דונמים חקלאיים ובלתי מפותחים השייכים מוניציפאלית למטה יהודה יועברו בהסכמה לבית שמש. מנגד, בית שמש התחייבה בהסכם לא לדרוש הרחבת גבולות או הגדלת הכנסות ממטה יהודה ב-15 שנים הקרובות, ולא לפנות לערכאות באשר להבדלי התעריפים בארנונה בין בית שמש ובין מטה יהודה.

ראש עיריית בית שמש מסר כי הגדלת שטחי התעסוקה והמסחר יביאו לשיפור מצבה הכלכלי של העיר, ובעתיד גם ליצירת אלפי מקומות תעסוקה לתושבי העיר והסביבה.