ייצוגית: הדיוטי פרי מוכר וודקה לא כשרה כ"כשרה לפסח"

סכום הבקשה לייצוגית שהוגשה נגד ג'יימס ריצ'רדסון מוערך ב-240 מיליון שקל

בקשה להכרה בתביעה ייצוגית נגד ג'יימס ריצ'רדסון ונגד משווקת המשקאות פרפרקט רנסס הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים.

התובעים, אנשים דתיים המנהלים אורח חיים כשר, טוענים באמצעות עו"ד משה פוגל כי רכשו וודקה שהוצגה כ"כשרה לפסח" בעוד שבפועל למשקה לא הייתה תעודת כשרות תקפה.

סכום התביעה הייצוגית מוערך ב-240 מיליון שקל.

את הוודקה "הבה נגילה", המוגדרת כוודקה פרימיום המיוצרת בישראל, רכש התובע בחנות א.א פיופ משקאות בירושלים, המופיעה גם היא כנתבעת. לטענתו, הוא ביקש במפורש מהמוכר בחנות וודקה כשרה לפסח, וקיבל המלצה על הוודקה האמורה, כשהציגו לו את הכשרות המופיע על תווית המוצר.

לטענתו, כמה חודשים לאחר מכן פורסם מכתב מטעם המנכ"ל הארצי לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, בו מוסרת כל אחריות כשרותית מהמשקה הנ"ל, לפסח ולכל השנה. חודשיים לאחר מכן, כשטס התובע לחו"ל שוב, נתקל בוודקה הנמכרת לטענתו בחנות הדיוטי פרי ומוצגת כ"כשרה" בחנות ועל-ידי המוכרים.

גם תובע נוסף המופיע בבקשה טוען כי רכש את הוודקה האמורה בחנות הירושלמית לאחר שהומלצה ככשרה. היות שמכריו סיפרו כי "יש בעיות" עם כשרות הוודקה, הוא פנה לרבנות הראשית, שם גילה כי לוודקה "הבה נגילה" אין כשרות תקפה, בשעה שכאמור מופיע כיתוב "כשר" באנגלית.

עוד נטען כי על גבי המוצר לא מופיע סימון תזונתי, מקום הייצור או פרטים לבירור/תלונות של צרכנים. (15987-11-13).