גינדי נגד גינדי: אחת נפסלה ואחת זכתה במכרז

מדובר במכרז של המנהל לקרקע ל-116 דירות ברמלה ■ גינדי החזקות זכתה לאחר שהצעתה של גינדי השקעות נפסלה

רשות מקרקעי ישראל פרסמה לאחרונה את תוצאות המכרז לשיווק קרקע המיועדת להקמת 116 יחידות דיור בשכונת מצליח ברמלה. על פי התוצאות במכרז זכתה חברת גינדי החזקות, מבין 13 חברות שניגשו למכרז, תמורת סכום של 31 מיליון שקל, בנוסף ל-12 מיליון שקל עלויות פיתוח. המחיר משקף סכום של 370 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

ההצעה של גינדי החזקות לא הייתה ההצעה הגבוהה ביותר שהוגשה לרכישת הקרקע. הצעה גבוהה יותר בסך 36 מיליון שקל מלבד עלויות הפיתוח, נפסלה על ידי ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל. ל"גלובס" נודע כי את ההצעה הגבוהה ביותר, בפער של 5 מיליון שקל מההצעה הזוכה, הגישה חברת גינדי השקעות (באמצעות חברה בת), שבבעלות בני דודם של גינדי החזקות.

עם פסילת ההצעה הגבוהה ביותר של גינדי השקעות, הודיעה רשות מקרקעי ישראל על זכייתה של גינדי החזקות במכרז.

גינדי השקעות פנתה לבית המשפט כנגד ההחלטה לפסול את הצעתה, אך בית המשפט בחר שלא לתת צו מניעה בעניין, וההכרזה על זכייתה של גינדי החזקות במכרז פורסמה לאחר עיכוב של שבוע ממועד פרסום יתר מכרזי רשות מקרקעי ישראל.

גינדי השקעות נמצאת בשליטת בנו וחתניו של משה גינדי, בעוד גינדי החזקות נמצאת בשליטת ילדיו של אחיו, יגאל גינדי. לא מדובר בפעם הראשונה שהחברות מתחרות זו בזו במכרז. ביוני 2011 זכתה גינדי החזקות במכרז שפרסמה עיריית רמת השרון למכירת קרקע ברחוב יבנה לפרויקט מגורים ב-125 מיליון שקל. אל המכרז שפרסמה העירייה ניגשו כמה מהחברות הגדולות בענף הנדל"ן, ובהן גם גינדי השקעות, שהגישה את ההצעה השנייה בגובהה, בסך 118 מיליון שקל.

הסכום שבו זכתה גינדי החזקות קרוב מאוד למחיר השומה שקבעה רשות מקרקעי ישראל שעמדה על 32 מיליון שקל, אך גבוה פי שלושה ממחיר המינימום שנקבע על 10 מיליון שקל, נוסף על הוצאות פיתוח.

למרות מיקומו של המגרש סמוך לבסיס פיקוד העורף ולכביש 40, למכרז ניגשו 13 יזמים, חלקם יזמים פעילים המקימים פרויקטים למגורים בשכונת מצליח. זאת, מאחר שמדובר באחד המגרשים האחרונים הזמינים לבנייה בשכונה, מה שמצביע על ביקושים גבוהים לדירות בשכונה ואף מלמד על ציפייה לעליית מחירים. בין היתר מקימות פרויקטים למגורים במצליח החברות פרשקובסקי, אאורה ישראל, אלמוג כ.ד.א.י, רוטשטיין וחנן מור.

מדובר בפעם הראשונה שגינדי החזקות תקים פרויקט מגורים ברמלה. פרויקט מגורים אחר במרכז העיר מוקם ע"י חברת גינדי השקעות.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "למציע (ההצעה הגבוהה ביותר) לא היה סיווג קבלני מתאים, ולכן הצעתו נפסלה. הוא עתר לבית המשפט בעניין אך לא קיבל צו מניעה ולכן הליכי המכרז נמשכו כרגיל".

מגינדי השקעות לא נמסרה תגובה.