משרד הבריאות אסר שר"פ? שימו לב מה עשו בביה"ח "שיבא"

בניין משרדים שהוקם בסמיכות לבית החולים נושא את השם הבא: "מרכז רפואי שי - שר"פ תל השומר"

הקרב על הכנסת שר"פ (שירות רפואי פרטי) לבתי חולים ממשלתיים נמצא בעיצומו, אבל בשיבא כבר קובעים עובדות בשטח. בניין משרדים שהוקם בסמיכות לבית החולים נושא את השם הבא: "מרכז רפואי שי - שר"פ תל השומר". לא צריך להתעורר בבוקר על יד פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל שיבא, כדי לדעת שעל זה בדיוק הוא חולם בלילה; יחד עם מנהלי איכילוב ורמב"ם, מקדם רוטשטיין קמפיין אינטנסיבי בעד השר"פ.

לא מדובר בהפעלת שר"פ במתכונתו העסקית המוכרת, שכיום אסורה בישראל פרט לבתי חולים פרטיים. זהו מרכז המשכיר קליניקות פרטיות לרופאי שיבא (על-ידי החברה הפרטית שי מדיקל סנטר תל השומר); הוא זוכה לשירותים רפואיים מבית החולים, כמו שירותי הדמיה ומעבדה, והוא מתגאה בשם "שר"פ תל השומר" - תערובת של הטעייה, התרסה והתחכמות (תל השומר ולא שיבא, שמו הרשמי של בית החולים).

שיבא, על-פי תגובת הדובר, גאה במותג החדש: "השם 'שר"פ תל השומר' מייצג התאגדות פרטית של רופאים בכירים בשיבא, שנמנע מהם לבצע עבודה פרטית בבית החולים. ביניהם לבין מרכז רפואי שי, שהינו חברה בבעלות פרטית, נחתמו הסכמים באופן שבו יוכלו הרופאים לפתוח במקום קליניקות פרטיות. השם אינו מקרי והוא מתייחס לשם ההיסטורי של בית החולים, לפני שהוסב שמו ב-1971 למרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, והוא מתייחס למקום - תל השומר.

"מותג 'שר"פ תל השומר' אמור לייחד את הרפואה של בכירי שיבא ולתת למותג ייחודיות ותו איכות, והוא מתחרה במותג 'איכילוב טופ', תחתיו מבצעים הרופאים הבכירים באיכילוב קליניקות פרטיות. הנהלת בית החולים מעדיפה כמובן את רופאיה בתוך המרכז הרפואי, אך כיוון שמצב זה אינו אפשרי, היא רואה בהתאגדות ליד שיבא את הרע במיעוטו, ובוודאי מצב טוב יותר מאשר קיום הקליניקות הפרטיות רחוק או בבתי החולים הציבוריים למיוחסים".

ומה חושב על כך משרד הבריאות? "אמנם ישנה התחכמות, תוך שימוש בשם שמציין אזור ולא בשם הרשמי של בית החולים. גם זאת נאסור כיוון שיש כאן ניסיון ליצירת הקשר תוך הטעיה. מרכז רפואי מסחרי אינו יכול לעשות שימוש בשמו של מוסד ממשלתי, או לרמוז על קשר עמו, ומנהל בית חולים אינו מוסמך 'לסחור' בשמו".

האם הרגולטור יאכוף את חוות דעתו על בית החולים שבבעלותו? נמשיך לעקוב.