קלות של מוסטנג

הטרה קיגר, החדשה של נייקי

בחודשים האחרונים חזרה נייקי לזירת נעלי השטח, אחרי כמה שנים שבהן די נעדרה ממנה. הטרה קיגר (זן של סוסי מוסטנג, אם תהיתם) היא נעל קלה (230 גרם) עם רכות בינונית מינוס וגפה מחומרים רכים, שאמורה לתת מענה לריצות שטח ואולי גם לדרך שבין הבית לשטח. עוד נקודה לציון לפני שמהדקים שרוכים היא העובדה שהקיגר מבוססת על הדגם האחרון של הנייקי פרי, מה שאומר שהשיפוע של הנעל בין העקב לאצבעות קטן מאוד - ארבעה מילימטרים בלבד, בהשוואה ל-12-11 מילימטרים בנעליים סטנדרטיות. השיפוע הזה אמור לעודד נחיתה על כריות כף הרגל במקום על העקב, וליצור ריצה קצת שונה ("טבעית"). נדגיש כי זה לא מתאים לכל אחד.

ברוח האופנה האחרונה בתחום נעלי הריצה ("שיטת הגרב"), התחושה הראשונית של הקיגר צפופה. בכוונה לא תמצאו פה את מרחבי האצבעות הנדיבים. אבל כיוון שהגפה עשויה מחומרים רכים, אחרי שתי דקות של התרגלות זה נעים מאוד. עוד אלמנט מעניין בגפה הוא היעדר התמיכה הנוקשה סביב גיד אכילס. גם זה עובד מצוין.

בכל הנוגע לשיכוך הזעזועים, העסק קצת יותר מורכב. זה עובד היטב על שביל כבוש, אבל ברגע שיש אבנים קצת יותר גדולות - הסוליה הדקה יחסית מעבירה לכף הרגל קצת יותר איתותים ממה שהיית רוצה לקבל. הסוליה, אגב, שמנוקדת במעין "שפיצים" קטנים, ובגומי דביק, אוחזת היטב בקרקע גם כאשר זו האחרונה חלקה.

השורה התחתונה: טוב לשביל כבוש, קצת פחות לשטח פתוח.

מחיר: 699 שקלים