איזו סכנה איומה טמונה בעובדה שהתוכנית "אקס פקטור" צבועה בצבעיה המסחריים של קוקה-קולה? האם מישהו שצופה בתוכנית, קטן או גדול, יכול ליפול קורבן לעידוד שתיית המשקה, שגם כך הוא הנמכר ביותר בעולם, ונמצא במקרר של מרבית הצופים?
הרשות השנייה עושה את עבודתה ואוכפת את החוק האוסר תוכן שיווקי בטלוויזיה בישראל. אולם קשה להאמין שאפילו שם מאמינים בלב שלם שלא מדובר בחוק ארכאי ומיותר, במיוחד בכל הקשור לתוכניות בידור וריאליטי.
זה לא רק שבמרבית מדינות העולם - במיוחד בארה"ב - נהנות תוכניות מז'אנר זה מפרנסה בריאה וחשובה מחברות מסחריות שרוצות להיות חלק מההצלחה. זו גם העובדה שאיש העולם המערבי היום מוצף במסרים מסחריים, והעובדה שהוא רואה אותם בפריים-טיים בערוץ שהוא בהגדרתו מסחרית, אינה מחללת את נפשו.
דין אחר צריך להיות לתוכנית אקטואליה ואפילו לתוכניות דרמה או קומיות, אם תרצו. אך מסר (לא ממש) סמוי בתוכנית בהנחייתה של מי שהיא פרזנטורית של אינספור מותגים לא יגרום שום נזק, פרט לתחושת צמא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.