צעד נוסף לקראת נמל פרטי בדרום: משרד הביטחון התגמש

סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר: "ההבנות שהשגנו מאפשרות לחנ"י לפרסם מכרז ראוי להקמת הנמל החדש כתוספת לנמל אשדוד"

התקדמות נוספת בהליכי התכנון של נמל הדרום באשדוד: חברת נמלי ים (חנ"י) דיווחה אתמול למועצה הארצית לתכנון ולבנייה על הבנות שהושגו עם משרד הביטחון לקידום הקמת הנמל החדש.

טרם התכנסות המועצה, סוכם בין החברה לבין משרד הביטחון על שינויים נרחבים שתנקוט מערכת הביטחון במרחב הסמוך לאזור שבו יוקם הנמל החדש. מדובר בשינויים הכרחיים שקשורים לנהלי בטיחות והגדרת גבולות גזרה חדשים בשל הפעילות הביטחונית המתקיימת באזור פלמחים.

"ההבנות שהשגנו מאפשרות לחנ"י לפרסם מכרז ראוי להקמת הנמל החדש כתוספת לנמל אשדוד", אמר היום (ד') ל"גלובס" סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, "במסגרת סיכומים אלה, אנחנו נתכנס לכללי בטיחות חדשים באזור ובאופן שיאפשר להוציא את מיזם הנמל החדש לדרך. ההסכמות לא היו כרוכות בשינויים בתוכנית הנמל עצמו".

טרייבר סירב לפרט אודות אופי הפעילות הביטחונית במרחב, אך ציין כי "הוויתור של מערכת הביטחון בנושא דרמטי, ומשקף את הגישה שלפיה עלינו להתאים את פעילותינו לצרכים חיוניים, גם לצד לקיחת סיכונים".

את ההסכמות בין חנ"י לבין משרד הביטחון הוביל מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. "זאת אבן דרך נוספת בהליך תכנון סטטוטורי מורכב, מקיף ומקצועי שמאפשר את הבאת התכנית לאישור הממשלה. מדובר במיזם תשתית מהחשובים והחיוניים למשק הישראלי", אמר מנכ"ל חנ"י, שלמה ברימן.

התוכנית להקמת נמל הדרום כוללת בניית רציפים באורך של עד 1,100 מטר, הארכת שובר הגלים הראשי בנמל הקיים בכ-600 מטר והקמת שובר גלים משני באורך 1,500 מטר. הקיבולת של המסוף החדש מתוכננת ל 1.5 מיליון מכולות בשנה.