נעילה חיובית בבורסה; מדד המעו"ף בשיא של שנתיים וחצי

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ אבנר ודלק קידוחים דיווחו אתמול על קפיצה ברווחים ברבעון השלישי ■ אלביט מערכות ונכסים ובניין פרסמו דוחות הבוקר

יום המסחר בבורסה באחד העם ננעל בעליות שערים, זאת על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט ומסחר במגמה מעורבת כעת בניו יורק. מדד המעו"ף טיפס לשיא של כשנתיים וחצי ורחוק כ-2% משיאו ההיסטורי.

ניר פלג, מנכ"ל קריפטונייט קרנות גידור, מציין כי הבורסה בת"א סוגרת את שבוע המסחר בהמשך אווירה חיובית. מדד המעוף ממשיך להתקרב לשיא כל הזמנים שלו ואין ספק כי חציית השיא תתרחש בקרוב. האווירה החיובית משוקי העולם, שניזונה מנתוני צמיחה חזקים מהצפוי, אינה פוסחת גם על ת"א. מגמת זרימת הכסף למניות, ע"י משקיעים מקומיים וזרים נמשכת ואף מתעצמת. זאת לאור המשך מדיניות הריבית הנמוכה והעדר האלטרנטיבות. למרות מאמצי בנק ישראל והאוצר להלחם בנחישות ולהחליש את השקל, הדולר אינו מראה סימני התחזקות ורמת 3.5 שקלים נראית שבירה. בזירת שוק אגרות החוב, תלילות העקום השקלי, נראית מפתה להארכת התיק ואף כהזדמנות השקעה באסטרטגיית "CARRY TRADE " על העקום (מכירת הטווחים הקצרים לפדיון ורכישת הארוכים).

ד"ר קרנית פלוג הושבעה אתמול לנגידת בנק ישראל, ופרטה בנאום ההשבעה שלה את המטרות שעומדות בפניה ואת הנושאים בהם היא מתכננת להתעמק במהלך הכהונה שלה. "המטרה העיקרית של הבנק הנה לשמור על יציבות המחירים", אמרה פלוג, וציינה כי "בשנים האחרונות מטרה זו מושגת בדרך כלל, אולם אל לנו לראות זאת כדבר של מה בכך. כולנו זוכרים היטב את ההשלכות של אינפלציה גבוהה על המשק הישראלי". "בנק ישראל ימשיך לשמור על יעד האינפלציה, ולא פחות חשוב מכך, על אמון הציבור במחויבות הבנק ליציבות המחירים", אמרה פלוג. (לסיפור המלא)

"תמר" הקפיצה את רווחי אבנר ודלק קידוחים

דלק קידוחים דיווחה אתמול כי הכנסותיה ברבעון (בניכוי תמלוגים) הסתכמו בכ-52.9 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת כ-44.3 מיליון דולר ברבעון הקודם וכ-28.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2012. בשורה התחתונה דיווחה השותפות כי הרווח הנקי קפץ לכ-23.4 מיליון דולר לעומת כ-16.6 מיליון דולר ברבעון הקודם וכ-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אבנר דיווחה כי הכנסותיה ברבעון (בניכוי תמלוגים) הסתכמו בכ-51.3 מיליון דולר לעומת כ-42 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשורה התחתונה דיווחה השותפות כי הרווח הנקי קפץ לכ-21.5 מיליון דולר לעומת כ-11.7 מיליון דולר ברבעון הקודם.

קבוצת אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-49.6 מיליון דולר, 1.17 דולר למניה, לעומת 39.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של IDB, דיווחה הבוקר כי ההכנסות מהשכרת נכסים הסתכמו ברבעון השלישי של 2013 בכ-191 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון השלישי נרשם הפסד נקי המיוחס לבעלים בסך כ-64 מיליון שקל ובכ-34 מיליון שקל בנטרול ההשפעה החד-פעמית של עליית שיעור מס החברות, לעומת הפסד של כ-234 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

זעזועים בחברת בבילון . בצל סערת ביטול החוזה מול גוגל, בבילון נערכת לפיטורי 40-50 עובדים בישראל. בבילון מעסיקה כ-160 עובדים במשרדיה באור יהודה, כך שמדובר בכוונה לפטר קצת פחות משליש מהעובדים. החברה החלה כבר בהליך שימוש לפני פיטורים לחלק מהעובדים.

"אנו מזהים סימנים להתייצבות בשוק הסלולר הישראלי, ומצפים לגידול בתשואות המניות במגזר החל מ-2014", כך כותבים כלכלני גולדמן זאקס במסגרת סקירה כללית על שוקי התקשורת. בגולדמן זאקס העלו את מחירי היעד למניות פרטנר וסלקום. עם זאת, ההמלצה למניית פרטנר יורדת מ"נייטרלי" ל"מכירה". ההמלצה על סלקום נשארת ללא שינוי, "נייטרלי".

בית המשפט העליון בארה"ב דחה את בקשת טבע לדחות את ההחלטה בנוגע לקופקסון, עד שיוחלט בנוגע לערעור שהגישה. טבע ביקשה להשהות את פסיקת בית המשפט בנוגע לשיווק תרופות גנריות של הקופקסון החל מחודש מאי 2014 וציינה כי התהליכים בנושא צפויים להימשך ככל הנראה עד קרוב לפקיעת הפטנט על הקופקסון בחודש ספטמבר 2015.

חברת התוכנה סאפיינס הודיעה היום, כי בכוונתה להציע לציבור 5,650,000 מניות רגילות במסגרת הנפקה לציבור. החברה הוסיפה כי תעניק לחתמים המלווים את ההנפקה אופציה לרכישת עד 847,500 מניות רגילות נוספות, על מנת לכסות ביקושי יתר בהנפקה, במידה ויהיו כאלה.