ביהמ"ש: חנויות ml וג'אמפ ייפתחו מחדש בקניוני קבוצת עזריאלי

אתמול החליטה קבוצת קניוני עזריאלי לפנות את החנויות, למרות שניתן צו בימ"ש שקבע כי יש להמשיך להפעילן ■ עו"ד ליזה חדש, המייצגת 150 מעובדי הרשתות: "הקניונים לא יכולים לרוץ כמו גנבים בלילה כשמתקיימים דיונים בביהמ"ש"

בית המשפט המחוזי בלוד אילץ היום (ה') את קבוצת עזריאלי לפתוח מחדש את כל 10 החנויות של רשתות האופנה ml וג'אמפ שקבוצת עזריאלי פינתה.

אתמול (ד') פינתה עזריאלי את החנויות, למרות צו בית המשפט שקבע כי יש לאפשר את המשך הפעלתן. הצו היום ניתן בעקבות בקשה לביזיון בית המשפט שהוגשה נגד קבוצת עזריאלי על-ידי המפרקים הזמניים, עו"ד ישראל שפלר ורו"ח בועז גזית.

בדיון היום טענה קבוצת עזריאלי כי החנויות פונו בטרם ניתן צו בית המשפט ובהתאם להסכם עם בעל הרשתות, אבי מלכה.

ואולם, לדברי עו"ד ליזה חדש, המייצגת כ-150 מעובדי הרשתות, החנויות פונו בזמן הדיון בבית המשפט שבסופו ניתן הצו. לדבריה, במהלך הדיון שלחו לה עובדים הודעות SMS כי מפנים אותם.

עו"ד חדש אומרת כי משמעות החלטת בית המשפט היום היא "בשורה לכל הקניונים ומשכירי הנכסים, שהם לא יכולים לנהוג בבריונות במצבים שבהם חברה מנסה להציל את עצמה. הגיע הזמן שבעלי הנכסים יבינו שיש גם אנשים פשוטים שנפגעים, והם לא יכולים להשתמש בכוח שיש להם ככל העולה על רוחם. הם גם לא יכולים לרוץ כמו גנבים בלילה כשמתקיימים דיונים".

בשיחות שקיים אתמול "גלובס" עם עובדים בשתי רשתות האופנה, הם מחו על התנהלות קבוצת עזריאלי. אחת העובדות אמרה ל"גלובס": "העיפו את העובדות מתוך החנויות. את יודעת איזו השפלה זו? זו חוויה מזעזעת. לעזריאלי אין אלוהים. לקחו את העובדים ואמרו להם 'צאו מהחנות'. יש חנויות שכבר הביאו שוכרים חדשים".

המפרק הזמני, עו"ד שפלר, הבהיר בדיון בבית המשפט כי הוא לא מוותר על זכותו לבוא בדרישות לקבוצת עזריאלי לגבי כל הנזקים שנגרמו לקופת הפירוק בימים שהחנויות היו סגורות.

לדברי המפרקים, הם יכולים להפעיל את שתי הרשתות עד לתאריך 20 לנובמבר, והם מצפים לקבל הצעות לרכישת הרשתות ו/או הפעילות או המוניטין עד ליום קודם לכן.