סופ"ש אמנותי: אירוע "אוהבים אמנות, עושים אמנות" ממשיך בת"א

ביקורי סטודיו, סיורי אוסף, יצירות חדשות שנעשו במיוחד לאירוע ואמנים מלמדים - בסופשבוע השני של "אוהבים אמנות" בתל-אביב

פרויקט "מטרופוליס", למרות שמו הרטרו-עתידני, הוא בעצם יוזמה מרגשת, כמעט תמימה, של שלושה אוצרים: ערן איזנהמר, קרני ברזילי ויהונתן ה. משעל, שהחליטו להפוך את בועת האמנות התל-אביבית לקהילה לומדת ומעבירת יידע. השלושה גייסו לפרויקט אמנים, אוצרים ואספנים, שיעבירו במהלך סוף השבוע הקרוב 45 "שיעורים" מגוונים.

האקדמיה הזמנית הזו תקום במתחם קריית המלאכה בדרום העיר, שם התרכזו בשנים האחרונות כ-150 חללי סטודיו של אמנים שונים, גלריות וחללי תצוגה חדשים לצד ותיקים, וחללי אוספים שאינם פתוחים לציבור בדרך-כלל.

הפרויקט, המתקיים לראשונה כחלק מאירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות", מבקש להעמיד לרשות הציבור את הידע הרב המצטבר מתוך הפעילות האמנותית הרוחשת בעיר.

אמנים, אוצרים ואספנים ישתפו את הקהל בתחומי הידע שלהם, כחלק מניסוי בלתי פורמלי לקראת הקמתו של בית ספר לאמנות מזן חדש, שבו המרחב העירוני מהווה מקום ללמידה ולשיתוף ידע.

מתחם המלאכה הוא למעשה מתחם אורגני שצמח באופן טבעי במרחב העירוני, ובשל אופיים של דייריו היצירתיים הוא מכיל ידע רב ומגוון. 45 מפגשי הלימוד שארגנו אוצרי הפרויקט מתקיימים במרחב הטבעי של האמנים. "זוהי פלטפורמה שמעודדת שיח ולמידה בעלי משמעות, חופשיים מיחסי סמכות, הנובעים מסקרנות ורצון למפגש וליידע. המפגש מאפשר קשר אישי עם אמן המלמד נושא שבו יש לו עניין, בדרך המתאימה והנכונה לו", אומרים האוצרים.

בית ספר חי ואלטרנטיבי

לצד ההצעה לבית ספר חי ואלטרנטיבי, יש בכך חשיבה חדשה על החיבור בין העיר והקהל לאמן, מתוך כבוד ליידע הייחודי שלו ולא רק לתוצריו. בין האמנים שיעבירו שיעורים ומפגשים במסגרת מטרופוליס נמצאים אמנים-מורים ידועים, שאף עמד בראש מחלקות באקדמיות לאמנות, כמו עדו בראל, לארי אברמסון, ובועז ארד.

מתחם נוסף שבו מתרכזת עבודת אמנים רבים הוא קיבוץ גלויות 45. האמנים הפעילים בחללי סטודיו במבנה התעשייתי מקיימים תערוכות אישיות ומשתלטים גם על המרחב הפתוח המרשים של הבניין. חלקם גם מארחים חברים לתצוגה משותפת.

פרויקט נוסף שיתקיים רק בסוף השבוע הוא "מעבורת חלל 2", שאוצרת הילה כהן-שניידרמן. במסגרת זו, אמנים יוצרים עבודות חדשות בחלל הסטודיו. "הנחת המוצא היא שהסטודיו הוא מקום שבו מתקיימים תנאי שקט וחופש ועל כן הוא מקפל בתוכו אפשרות להתנסות, לדמיין, ליצור ולהאמין. ההכלאה בין הסטודיו לחלל תצוגה זמני מאפשרת לשמור על אופייה הניסיוני של העבודה גם בשלב התערוכה", אומרת האוצרת.

הזמנת הקהל לבקר בתוך עבודת אמנות יוצרת הזדמנות לראות איפה עובדים האמנים, באיזה מין חללים הם יושבים ומה המשמעות של החלל ליצירתם. פרט למפגש האישי, התצוגה של עבודה "סייט ספסיפיק" שהוזמנה לצורך הפרויקט, הופכת את הסטודיו הפרטי לחלל סמי-ציבורי למשך סוף השבוע.

פרט לפעילויות המאורגנות, כ-200 אמנים ברחבי העיר יפתחו את הסטודיו שלהם לקהל הרחב ויאפשרו הצצה לתהליך היצירה. האמנים יחשפו את עבודותיהם בפני המבקרים בסטודיו ויקיימו שיחות, מיצגים ומגוון פעילויות מיוחדות.

הכניסה לכל האירועים חינם. התוכנית המלאה של השיעורים והסיורים באתר: www.lovingart.co.il, בטל': 7240870/1-03