סכסוך מסחרי בין רמי לוי לספק הבשר בלדי

הסכסוך פרץ על רקע דרישתה של רשת רמי לוי שיווק השקמה מחברת בלדי לשאת בחלק ממימון מבצעי העוף ברשת

האם חברת בלדי עומדת לסיים את עבודתה ברשת רמי לוי שיווק השקמה? ל"גלובס" נודע כי בין הצדדים פרץ סכסוך מסחרי, וזאת על רקע דרישתה של רשת רמי לוי שיווק השקמה מחברת בלדי לשאת בחלק ממימון מבצעי העוף ברשת.

חברת בלדי מפעילה מזה כמה שנים את נקודות מכירת הבשר והעוף הטרי ברשת רמי לוי במודל של זכיינות. קרבות המחיר בין רשתות השיווק מאלצות גם את רשת רמי לוי שיווק השקמה להוזיל את מחיר העוף וחלקיו, ובין הצדדים קיימת מחלוקת מי צריך לשאת במימון.

עובדים בחברת בלדי מסרו ללקוחות כי בסוף החודש הנוכחי מסיימת החברה את עבודתה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, ובמקומה תיכנס ככל הנראה קבוצת נטו שבשליטת דודי עזרא.

בהתייחס לכך אומר ל"גלובס" ארז דהבני, מנכ"ל ובעל חברת בלדי: "יש בינינו ויכוח מסחרי, והוא מגיע לפסים של אקשן. יש ויכוחים, וזה לגיטימי".

- מי משלם את המבצעים?

"רמי לוי משלם את המבצעים".

- באיזה שיעור הוא דרש שתשתתף במבצעים?

"אני לא אחשוף. זו התנהלות מסחרית בין שנינו".

- האם יש קשר בין הסכסוך המסחרי ביניכם לעלייה במחירי העוף במודיעין?

"אני לא קובע את מחירי המכירה לצרכן. רמי לוי הוא שנושא בהפסדים. אני לא יכול לממן את זה. נראה לך שאני יכול לממן את זה? הוא דורש כל מיני דברים שאנחנו לא מסכימים עליהם, וזה ויכוח לגיטימי. רמי לוי מהווה בקושי 25% מהפעילות העסקית שלי".

"דברים באים והולכים"

חברת בלדי היא חברה ותיקה במיוחד בשוק ששורשיה בשנת 1916, עת הוקמה על-ידי סבו של ארז דהבני. בחברה מועסקים 700 עובדים, ולדברי דהבני, מחזור מכירותיה השנתי עומד על 600 מיליון שקל בשנה.

החברה עוסקת ביבוא בשר כבש, בקר ועגל. כמו כן, לחברה מפעל לייצור מוצרי בשר (קבב, המבורגר וכו') באזור התעשייה שחק, שבו מועסקים 120 עובדים.

החברה היא הספק הבלעדי של צה"ל בבשר ומוצריו. פרט לרשת רמי לוי, היא מפעילה גם מספר קצביות ברשת שופרסל. עד לפני חודש וחצי היא הפעילה גם מספר קצביות ברשת מגה, אך לדברי דהבני, היא יצאה מהרשת בשל "ויכוח מסחרי שהגיע לפסים שאמרתי שלא מתאים לי לעבוד בחינם. אני לא רוצה להפסיד כסף".

כיוון שלחברה אין משחטת עופות, היא רוכשת את העוף מחברות כמו מילועוף ועוף טוב, ומבנה זה מקשה עליה להוזיל את מחיר העוף.

לדברי בהדני, "יש ויכוח, ורמי לוי יצטרך לקבל את ההחלטות. אני אורח אצלו בסניפים. היו בעבר ויכוחים, וישבנו וסגרנו. לפני 10 שנים עבדתי גם בחצי חינם והפסקתי. דברים כאלה הולכים ובאים. אנחנו לא עובדים רק בשביל מחזור מכירות אלא בשביל להרוויח".

רמי לוי מסר בתגובה: "אין סכסוך, ואף אחד לא יוצא".