מילצ'ן עלול לטרפד את עסקת לאודר-ג. יפית בערוץ 10

צפוי לדרוש מרון לאודר שישיב לו את השקעתו בערוץ בסך 50 מיליון דולר

ארנון מילצ'ן לא מוותר על דרישותיו מרון לאודר. כך מבהירים היום (ג') מקורביו בשיחה עם "גלובס". על פי אותם מקורבים, עסקת מכירת מניותיו של לאודר בערוץ 10 ליפית גרינברג עדיין טעונה את אישור כל בעלי המניות של הערוץ, כך על פי ההסכם המקורי בין הבעלים. מילצ'ן עדיין לא קיבל לידיו את טיוטת ההסכם בין גרינברג ללאודר ולא מן הנמנע כי מילצ'ן יבחר שלא להסכים לביצוע ההסכם.

הסכם המכירה לגרינברג אמור היה לפתור את הבעיה שנתקל בה הערוץ להשגת רישיון. כך, יוסי מימן, יו"ר הערוץ, לא יהיה זקוק למילצ'ן על מנת לגבש רוב ישראלי מקרב בעלי המניות, הדרוש לשם הגשת בקשה רשמית לרישיון. מילצ'ן טוען כי לאודר התחייב בפניו במועד הכנסתו כשותף לערוץ כי במידה ויבחר לעזוב ולא ירוויח, יוכל לקבל בחזרה את סכום השקעתו.

השקעותיו של מילצ'ן בערוץ 10 מגיעות ל-50 מיליון דולר, עד כה. לכל הפחות, על פי ההערכה, דורש מילצ'ן את הסכום שאותו נאלץ באחרונה להחזיר לרופרט מרדוק שביקש לעזוב את הערוץ ושעומד על כ-7 מיליון דולר. מקורבי מילצ'ן אומרים כי הדרישות בעינן עומדות - גם אם יצא לאודר מערוץ 10.

כפי שפורסם כאן בראשונה, קבוצת "ג. יפית תקשורת", המוחזקת בעיקרה על ידי יפית גרינברג ושותפתה עפרה מיתר, רכשה את מניותיו של רון לאודר בעבור סכום סמלי של דולר אחד, תוך התחייבות להזרמות קבועות של כסף במהלך השנה הקרובה. מיתר היא אשתו לשעבר של שמואל מיתר, שנמנה על מייסדי קבוצת עורק וחברת התוכנה אמדוקס, והונו מוערך במאות מיליוני דולר.

כניסתה של גרינברג לבדה כמשקיעה לערוץ 10 אמורה להיות זמנית ולשמש את הערוץ לצורך קבלת הרישיון ב-2015. במהלך 2014 היא אמורה להכניס לחברה קבוצת משקיעים - ישראלית ברובה - שאמורה להחליף גם את מילצ'ן בסופו של דבר. נודע, כי למרות עזיבתו המידית הצפויה של לאודר, הוא הזרים סכום נוסף ואחרון לערוץ של כמה מיליוני שקלים עד לסוף השנה, על חשבון גרינברג. עוד נודע, כי לאודר היה זה שפנה לגרינברג בבקשה שתכנס לערוץ.

בשיחות שהתנהלו בין הצדדים, הביעה גרינברג רצון להיכנס לערוץ על מנת לשקמו והבהירה כי יש בידיה הסכמה עקרונית של קבוצת משקיעים להיכנס אחריה לערוץ 10.