אייל גולן בחקירתו: "הנערות שיקרו לי לגבי גילן"

המשטרה: "יש אינדיקציה לכך שהיו מגעים בין דני ביטון, אביו של גולן, לנערות, שהעידו כי קיבלו כסף על המפגשים עמו" ■ גולן ממשיך לשהות במעצר-בית, מעצרו של אביו הוארך ב-4 ימים ■ פוחתים הסיכויים שיוגש כתב אישום נגד גולן עצמו

"מבחינה מוסרית, השימוש בתמימותן של בנות קטינות, המבקשות 'לגעת בזוהר', מהווה פגיעה חמורה ומוסרית באותן קטינות" - זהו המסר הערכי שיצא הבוקר (ה') מאולמו של שופט בית המשפט השלום בתל-אביב, שמואל מלמד, שדן בפרשת הזמר אייל גולן, המכונה על-ידי המשטרה "משחקי חברה".

גם החלטה חוקית אופרטיבית יצאה תחת ידו של השופט, שהאריך הבוקר ב-4 ימים את מעצרם של דני ביטון (63), אביו של גולן, ושל צחי אסולין, עובד בחברת ההפקה של גולן, "ליאם הפקות", החשודים בביצוע עבירות של מעשים מגונים, הדחת קטינות לשימוש בסמים וסרסרות.

בתוך כך, ממשיך גולן, החשוד בבעילה אסורה בהסכמה של קטינות, לשהות במעצר-בית, והוא מתייצב במשרדי היחידה המרכזית של המשטרה במחוז תל-אביב להמשך חקירה.

גולן מכחיש כי ידע שהנערות עמן שהה הן קטינות, ובין היתר טוען בחקירתו כי הן שיקרו לו באשר לגילן.

לפי ההערכות, פוחתים הסיכויים שיוגש כתב אישום בפרשה נגד הזמר הפופולרי. גם העובדה שהוא שוחרר למעצר-בית מעידים על כך שהראיות נגדו אינן חזקות.

סנגוריו של גולן, עורכי הדין רונן רוזנבלום ומיטל דנינו, מסרו כי "החקירה עדיין בעיצומה. בסיום החקירה תימסר גרסה מסודרת, ואנחנו נמתין להחלטת המשטרה".

גם שני חשודים הנוספים, איש רדיו ויחצ"ן מסיבות, שוהים במעצר-בית וממשיכים להיחקר. בתוך כך, זימנה היום המשטרה לחקירה 3 אנשים נוספים החשודים במעורבות בפרשה.

החשוד העיקרי: אביו של גולן

אביו של גולן וצחי אסולין נחשבים לחשודים העיקריים בפרשה כעת, ומצבם המשפטי קשה יותר מאשר של יתר הנאשמים.

"מעיון בתיק החקירה ובהודעות שנגבו מהמעורבים בתיק עולה כי חלקם של ביטון ואסולין בארגון עבירות המין שונה משל יתר החשודים ששוחררו למעצר-בית", ציין השופט מלמד בהחלטתו להאריך את מעצרם.

לדבריו, "לביטון ואסולין קיים חלק בארגון האירועים (מסיבות החשק עם הקטינות - ח'מ') שבהם היו מעורבים כל החשודים באופן פעיל".

במהלך דיוני הארכות המעצר התברר כי המשטרה חוקרת את החשדות מזה חצי שנה. בהקשר זה הטיח סנגורו של ביטון, עו"ד שרון קינן, בחוקרי המשטרה מדוע החשודים במעשים לא נעצרו מוקדם יותר, כדי למנוע מהם להמשיך ולפגוע בקטינות.

"זו חקירה מסועפת ומסובכת, והיה צורך להשיג ראיות", השיב פקד יוני חג'ג' מהימ"ר. עוד ציין חג'ג' בדיון כי "ישנה אינדיקציה לכך שהיו מגעים בין ביטון לבין הנערות, שהעידו כי הן קיבלו כסף בעבור המפגשים עמו".

לדבריו, התלונה הראשונה בעניינם של החשודים הוגשה במחצית חודש אוגוסט. עו"ד קינן שאל את החוקר מדוע אין בידי המשטרה תיעוד מצולם של המפגשים אם אלה אירעו תחת עינם הפקוחה של החוקרים. חג'ג' השיב: "יש בידינו ראיות אחרות".