ריטייל 3000 מציעה לרכוש את פעילות אופיס דיפו ב-1.4 מיליון שקל

רונן לוי, יזם קבוצת ריטייל 3000: "אני מתחייב להעסיק לא פחות מ-65% מהעובדים למשך שנה לפחות; שר האוצר יאיר לפיד הבטיח לעזור במה שהוא יכול" ■ "אני סוחר טוב. את יכולה לעשות כותרת: 'לא באתי להרפתקה'"

קרש הצלה לעובדי אופיס דיפו? קבוצת ריטייל 3000 בראשות רונן לוי שיפרה את הצעתה לרכישת פעילותה של רשת אופיס דיפו ישראל, ולדברי לוי, אף קיבלה את הסכמתם של רוב הקניונים להמשך הפעלת הסניפים.

הקבוצה מציעה לשלם 1.4 מיליון שקל עבור פעילות הרשת, המלאי והרכוש הקבוע. שווי המלאי בספרי החברה עומד על 24 מיליון שקל, ואילו שווי הרכוש הקבוע על 56 מיליון שקל.

ההצעה של הקבוצה כוללת גם התחייבות להעסקתם של 65% מהעובדים (כ-500 עובדים) בשנה הראשונה; וכן תשלום בגובה 10% מהרווח הנקי בשנים 2014-2016 לקופת המפרקים.

לוי עצמו פנה היום (ה') אל שר האוצר, יאיר לפיד, וביקש את סיוע המדינה. לדבריו, הממשלה בלחץ מעוד גל פיטורים אפשרי במשק.

"פניתי אל יאיר לפיד, והוא חזר אליי תוך שעה וגם פעל", אמר לוי ל"גלובס". "שר האוצר דיבר אתי אתמול כמה פעמים והבטיח לעזור בתוך מה שהוא יכול לעזור, כי קשה להם לעזור למגזר הפרטי. הוא לא גלגל אותי לאחרים אלא לגורמים בתוך המשרד שלו.

"ביקשתי שביטוח לאומי ישלם בחודש הראשון את המשכורות לעובדים, או שיתנו לי ערבות מדינה על מסגרות האשראי של 20 מיליון שקל. הם לא יכולים לעשות זאת, אבל הם עושים מאמץ לקבל את זה מהבנקים. הם רוצים לשכנע את הבנקים להקצות איזשהו סכום בלי ערבות. לשכת שר האוצר פנתה לציון קינן (מנכ"ל בנק הפועלים - א"ח), והיום אחר-הצהריים יש לי פגישה עם נציגי הבנק. גם יו"ר ועדת הכלכלה, אבישי ברוורמן, שוחח אתי לפחות 5 פעמים אתמול".

- ביטוח לאומי ישלם במשך חודש את השכר?

לוי: "הם בודקים זאת, ויש נכונות לעזור".

- למה צריך לעזור לכם? אתם אנשי עסקים, יש שם מלאי ורכוש ששווים הרבה יותר ממה שאתם מציעים.

"המלאי זה שטויות. יש שם טושים שלא כותבים ומחשבים שלא עובדים".

- מה שאתה אומר זה שכל הציוד שמכרו באופיס דיפו זה מלאי לא שווה?

"המלאי השווה נמכר, והמלאי הלא שווה נשאר".

לוי אומר גם כי הוא הגיע להסכמה עם בעלי 25 מתוך 31 הסניפים שאופיס דיפו מפעילה היום בקניונים, ובמסגרתה הוא יקבל את הפעלת הסניפים להפעלה של חודש תמורת תשלום עבור שבועיים בלבד, שבמהלכם יגיע איתם להסכמה ארוכת-טווח. לפי שעה, נצבא, שבה פועלים שני סניפים של אופיס דיפו, סירבה לבקשה; ובביג מרכזי קניות טרם השיבו לה.

- תחת איזה מותג תפעל הרשת?

"אופיס אקספרס או אולי אופיס דיפו, אם אני אסתדר עם החברה העולמית. לא סיימתי איתם את ההתכתבות. הצעתי להם הצעה חלופית לקבל 0.35% מהמחזור ולקבל 300 אלף דולר שנה מראש, כאשר בתום התקופה תיעשה התחשבנות, כך שאם תישאר יתרה, אזוכה לשנה הבאה, ואם אצטרך, אשלים. אני סוחר טוב. את יכולה לעשות כותרת 'לא באתי להרפתקה'".

- כמה זמן הרשת תתקיים אם ההצעה שלך תאושר?

"היא תחזור להיות עסק חי, ואני מתכוון לפתוח בנוסף עוד 30 סניפים בזכיינות בגודל של 200 מ"ר בתוך שנתיים".

נאמן אופיס דיפו, עו"ד ישראל בכר, אמר ל"גלובס" כי "אנחנו מעוניינים לקיים את העסקה עם ריטייל 3000 ומנסים להוציא אותה אל הפועל. יש לנו עוד כמה משוכות לעבור, שאנחנו מקווים לעבור עד יום ראשון. ברגע שתהיה הסכמה כתובה של הקניונים, נפנה לבית המשפט ונבקש לאשר את העסקה, והכול על מנת להציל את עובדי החברה".

בהתייחס לדבירו של לוי על האפשרות להמשיך להפעיל את הרשת תחת המותג אופיס דיפו אומר עו"ד בכר: "העסקה לא נוגעת לאופיס דיפו העולמית. אולי מאוחר יותר הוא יבוא איתם בדברים, ואם יגיע להסכמות, זה עניין שלו".

טרם נמסרה תגובת בנק הפועלים לידיעה.