"לעכב את מינוי שי ניצן עד להכרעה על הערעור בתיק ליברמן"

התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה לבג"ץ בדרישה לעכב את מינויו של עו"ד ניצן לפרקליט המדינה עד שתתקבל הכרעה בשאלת הערעור על זיכויו של ליברמן

3 ימים לפני הדיון הצפוי בממשלה בעניין אישור מינויו של עו"ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה, הוגשה הבוקר (ה') עתירה לבג"ץ, בדרישה לעכב את המינוי עד שתתקבל הכרעה בשאלת הערעור על זיכויו של השר אביגדור ליברמן בפרשת השגריר בבלארוס.

העותרת, "התנועה למשילות ודמוקרטיה", טוענת כי הדיון בממשלה בעניינו של ניצן יעמיד חלק משרי הממשלה, ובהם ליברמן עצמו, במצב של ניגוד עניינים.

"נכון להיום עומדת לפתחם של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה היוצא, משה לדור, החלטה בעניין הגשת ערעור על זיכויו של השר ליברמן", נטען בעתירה. "לא ניתן להפריז במשמעותה של החלטה על הגשת ערעור שכזה על יציבותה של הממשלה, כמו גם על יחסי הכוחות בין מרכיבי הקואליציה ואף על חלוקת התיקים בממשלה.

"כל עוד לא התקבלה החלטה בעניין, קיים חשש כי שיקוליהם של השרים לקבל או לדחות את המלצת ועדת האיתור שבראשה עמד היועץ המשפטי על מינויו של פרקליט המדינה, יושפעו גם מחששות בדבר השלכת הצבעתם על עתידם האישי או עתידה הפוליטי של הממשלה". (בג"ץ 7907/13).

לבני: ניצן - מינוי ראוי

ביום שני השבוע החליטה ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, בראשותו של וינשטיין, להמליץ על מינויו של ניצן לתפקיד פרקליט המדינה, מבין ארבעת המועמדים הסופיים לתפקיד. שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה כי תביא את המינוי לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב.

אמש (ד') שבה לבני והביעה תמיכה במינויו של ניצן. בדיון במסגרת "ועידת התעשייה הראשונה", המתקיימת באילת, אמרה לבני כי "שי ניצן יהיה פרקליט המדינה שלא עוצם עין מול תגי מחיר, לא מאפשר עוד בנייה בלתי חוקית ולא מכשיר אג'נדה של ממשלה. באתי להודיע לאלה שמבקשים לא למנות אותו שפרקליט המדינה, כי שלטון החוק הוא העיקר.

"ניצן הוא פרקליט מבריק שאין עליו מורא אלא מהחוק, והוא אינו עושה דברם של פוליטיקאים, גם לא של שרת המשפטים. הוא ראוי לייצג את ערכי שלטון החוק".