התנגדות ברשות השידור לשילוב מאיר איינשטיין בשידורי הכדורגל

אמור להיכנס לנעליו של יורם ארבל; יו"ר רשות השידור: "האם בעידן של ריסון תקציבי עושה ההנהלה הכול כדי לקצץ בתקציב העסקתם של עובדים מבחוץ?"

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, יוצא נגד ההחלטה לשלב את מאיר איינשטיין כשדר משחקי הכדורגל בערוץ 1. במכתב ששלח למנכ"ל יוני בן-מנחם, שאל גילת: "האם בעידן של ריסון תקציבי עושה ההנהלה הכול, כפי שגם הונחתה על-ידי המוסדות, לקצץ בתקציב העסקתם של עובדים מבחוץ?".

המכתב שנשלח בסוף השבוע שעבר מגיע בעקבות החלטה בוועדת הכספים והתוכן של רשות השידור שלא להעסיק עובדים חיצוניים מרשות השידור בטרם מנוצלים העובדים של הרשות כולם.

כזכור, בשבוע שעבר הופסקה עבודתו של יורם ארבל כשדר בערוץ 1 בעקבות דרישה של ועדת הכספים. מאיר איינשטיין מועסק גם בערוץ הספורט, צ'רלטון, ורדיו 103FM.

‏ממכתבו של גילת עולה כי הוא לא ידע כלל על החלטת ההנהלה להעסיק את איינשטיין. "מי קיבל את ההחלטה ומה הנימוקים לכך? מה צורת ההעסקה של השדרן?", שאל והוסיף: "האם כל השדרנים מקרב עובדי רשות השידור מנוצלים במלואם לשידורי הספורט?".

שידור הבכורה של איינשטיין אמור להתקיים מחר (ב'), במשחק המרכזי בין הפועל באר-שבע לעירוני רמת-השרון.

בתוך כך, הצטרף גילת לשאלתו של נציב קבילות הציבור של רשות השידור, דדי מרקוביץ', באשר למועד שידור משחקי ליגת העל. "בשבוע האחרון הגיעו אליי מספר פניות הנוגעות לשידור המשחק המרכזי בשבועיים הקרובים", כתב מרקוביץ' בשבוע שעבר למנכ"ל הרשות. "מתברר כי עקב משחקי מכבי תל-אביב ומכבי חיפה במסגרות האירופיות הוקדמו המשחקים לימי ראשון, ואילו בימי שני, הימים בו הערוץ הראשון משדר את המשחק המרכזי, ישנם משחקים הרבה פחות אטרקטיביים.

"במצב כזה משחקי המפתח בליגת העל (מכבי חיפה מול הפועל תל-אביב ובית"ר ירושלים מול מכבי תל-אביב) ישודרו בערוצי צ'רלטון ולא בערוץ הראשון. ברור כי הנזק לרייטינג יהיה משמעותי, משום שעד כה המשחק המרכזי הצליח לייצר רייטינג דו-ספרתי עבור הערוץ, ונראה כי בשבועיים הבאים יהיו המספרים נמוכים בהרבה - אלא אם נשכיל להעביר את ימי השידור ליום ראשון".

מרשות השידור טרם נמסרה תגובה.