עסקת ג. יפית וערוץ 10 עדיין רחוקה מסגירה

על-פי הערכות, ייקח עוד חודש לפחות עד שהצדדים יתגברו על המחלוקות ועד שהרשות השנייה תשלים את תהליכי אישור העסקה

עסקת מכירת מניותיו של רון לאודר בערוץ 10 ליפית גרינברג עדיין לא קרובה לסיום - כך על-פי גורמים המעורים במגעים. ל"גלובס" נודע כי למרות שהחתימה התבצעה לפני שבוע בדיוק, במהלך השבוע האחרון עלו מספר נקודות שלא היו חשופות ככל הנראה בעת החתימה עצמה.

על-פי הערכה, ייקח עוד חודש לפחות עד שיתגברו הצדדים על המחלוקות ועד אשר הרשות השנייה תשלים את תהליכי אישור העסקה.

עוד נודע כי גרינברג לא חשפה בפני לאודר את זהותם של המשקיעים אותם היא מתכוונת להביא לערוץ 10 לאחר בואה והציגה את עצמה כמשקיעה בודדת.

עם זאת, הרשות השנייה צפויה לדרוש מאשת הפרסום פירוט מלא של כל החלקים בעסקה ובכלל זה זהותם של המשקיעים - אשר דבר קיומם נחשף ב"גלובס". כמו כן תתבקש גרינברג להוכיח את יכולותיה הכלכליות לשאת על גבה את חובותיו של ערוץ 10.

נושא החובות עומד במרכז המחלוקת בין הצדדים, אם כי הצדדים רואים בנושא בר-פתרון. גרינברג, ככל הנראה, גילתה התחייבויות שלאודר לקח על עצמו בסמוך לעסקה שלא היו ידועות לה. מדובר בעיקר בהתחייבויות למפיקים באשר להפקות שאמורות לצאת לפועל בחודשים הקרובים ועל פני 2014 כולה.

בעלי המניות של ערוץ 10 מחויבים גם להחזר הלוואה מהמדינה וגם להחזר הלוואה לקרן אוריגו. אלה מחייבות הזרמה חודשים של 20 מיליון שקל מצד בעלי המניות.

לאודר התחייב כבר להזרמה מסוימת במסגרת ההסכם מול גרינברג, אולם היא מבקשת הזרמה נוספת וגיבוי מפני תביעות עתידיות בפני חובות אלה.

היום (א') נמשכו הדיונים בין הצדדים, זאת בזמן שעובדי ערוץ 10 נערכים למאבק, אם יידרש.

בשבוע שעבר זימן ועד העובדים בערוץ 10 ישיבת חירום של העובדים, ובה הביע הסתייגות מהמכירה של מניותיו של לאודר לגרינברג, שהיא אשת פרסום, מחשש להיותה נגועה באינטרסים כלכליים ומסחריים.

ל"גלובס" נודע כי המשקיע המרכזי שגרינברג מקווה להביא לערוץ לאחר כניסתה צפוי להיות איש עסקים ישראלי, ולא איל הון בינלאומי כלאודר וכדוגמתו.

הצדדים הנוגעים לעסקה סירבו להגיב לידיעה.