רדוור אוספת המלצות

מלאנוקס, קמטק וסיוה עשו השבוע מהלך משמעותי, וגם רדוור - בעיקר בעקבות הצטרפות נידהאם לבנקים הממליצים על המניה ב"קנייה"

גם בשבוע שחלף המשיכו המדדים בדהירה שלהם צפונה. היה מי שהזכיר שהשנה, ההמלצה ההיסטורית של זקני וול סטריט - "מכור במאי וחזור בנובמבר" - עלתה ביוקר לאלה שפעלו לפיה.

מה שבטוח הוא, שהמשקיעים חוזרים ובגדול בנובמבר, מה שדחף את מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 לרמות שיא כל הזמנים, ואת הנאסד"ק לתשואה פנטסטית של 31% מתחילת השנה.

מבין המניות שאני מחזיק כאן היו כמה מהלכים משמעותיים מתחילת נובמבר - מעל ומעבר לעלייה של 1.8% שהייתה בנאסד"ק. מלאנוקס (MLNX) עלתה ב-15.5%, רדוור (RDWR) ב-13.5%,אורבוטק (ORBK) ב-10.5% וסיוה ב-10%. מבין הקטנות, און טראק (OTIV) נסקה ב-104% וקמטק (CAMT) ב-45%.

העלייה בקמטק התרחשה ביום שישי במחזור ענק במהלך המסחר, ונמשכה אחרי הסגירה, ללא כל הודעה. להוציא אירוע של מכירת החברה, או חלק ממנה, שלא ניתן לדעת אותו מראש, יכול להיות שמדובר בהתקדמות דרמטית בפלטפורמה החדשנית להדפסה דיגיטלית על מעגלים מודפסים.

מדובר במערכת שפותחת לקמטק שוק פוטנציאלי חדש של 600 מיליון דולר בשנה במערכות ובדיו. בשיחת התוצאות החודש נאמר שבקרוב מאוד יתחילו מכירות ראשונות, אחרי שנות פיתוח רבות.

בהרב הניע את העליות במלאנוקס

את המהלך במלאנוקס הניע הדירקטור דב בהרב, שרכש מניות בסכום של 2 מיליון דולר. גם בקנה מידה אמריקאי, השקעה של 2 מיליון דולר שבאה מדירקטור נתפסת כמסר חזק מאוד של ביטחון לטווח הבינוני והארוך.

להערכתי, ספציפית למלאנוקס, הרכישה של בהרב - לשעבר מנכ"ל אמדוקס (DOX) - מעבירה מסר עקיף שהתחרות הצפויה מצדה של אינטל (INTC) לא מהווה איום קיומי, כפי שחוששים כמה אנליסטים ומשקיעים מוסדיים.

לעלייה ברדוור אחראי בעיקר האנליסט הוותיק אלכס הנדרסון מנידהאם, ששדרג את המלצתו מ"החזק" ל"קנייה", וקבע מחיר יעד של 21 דולר. אחרי שיחות עם הנהלת החברה הוא הגיע למסקנה שלרדוור יש ראות טובה לסוף השנה ולתחילת 2014. אירופה מתייצבת, ארה"ב ממשיכה לצמוח חזק, ובניגוד לסיסקו, רדוור חוזרת לצמוח בשווקים מתעוררים כמו הודו וסין.

הנדרסון גם התלהב מהעובדה שרדוור השיקה החודש את הדור הבא של פלטפורמת ה-Alteon שלה, חצי שנה לפני מועד ההשקה שהוא צפה.

גם האנליסט ג'וזף וולף מברקליס ממליץ על רדוור ב"קנייה", ורואה בה השקעה אטרקטיבית לשנת 2014 - אז יתפסו תאוצה טכנולוגיות של מחשוב ענן ורשתות SDN. בהקשרים הללו הוא מזכיר זכייה בולטת שלה באבטחת המידע ברשת גדולה של ספק תקשורת מוביל בארה"ב.

גם באופנהיימר ממליצים על רדוור, ואני מניח שבקרוב RBC יצטרף לנידהאם, ויעלה את ההמלצה ל"קנייה". אנליסטים מבנקים גדולים אחרים עדיין לא גילו את רדוור, אבל כמה משקיעים מוסדיים גדולים לא המתינו להם, ורכשו השנה נתחים גדולים מהחברה במחירי שפל.

לקרנות פידליטי יש כבר קרוב ל-14%, למורגן סטנלי (MS) כמעט 10%, וברבעון השלישי רכש גולדמן זאקס (GS) כמיליון מניות. מנגד, קרן יורק, שמנהלת כאן קרבות השתלטות על חברות שהגיעו לחדלות פירעון, צמצמה השנה את אחזקותיה ברדוור.

הגיוסים של סרגון ואטיוניטי

שתי חברות ישראליות בתיק גייסו השבוע בהנפקה שנייה. סרגון (CRNT) ביצעה באמצעות נידהאם הנפקת "הצלה", עם דילול עצום של שליש מהחברה, במחיר שפל של 2.4 דולרים. אחרי גיוס מוצלח שהוביל רות' קפיטל יהיו לאטיוניטי (ATTU) בקופה יותר מ-20 מיליון דולר, סכום שהם לא ראו בחשבון הבנק שלהם הרבה מאוד שנים.

לסרגון, שמנהל עירא פלטי, הגיוס של יותר מ-30 מיליון דולר הוא אולי ההזדמנות האחרונה לארגן מחדש את החברה, שאינה מצליחה להגיע לרווחיות מאז שרכשה לפני שלוש שנים חברה גדולה אבל מפסידה בנורבגיה.

סרגון מוכרת מערכות לתשתית רשתות הסלולר בהיקף שנתי של סביב 360 מיליון דולר. אחרי שבחברה סיימו לפתח דור חדש של מוצרים, הם מקווים לחזור ולצמוח, תוך כדי מעבר לרווחיות בשוק רשתות ה-LTE, שבו מתבצעות היום רוב ההשקעות בעולם.

אטיוניטי עברה בשנים האחרונות מהפך מדהים, בהובלת המנכ"ל שמעון אלון. מחברה על סף פשיטת רגל, שלא היה לה חדר ישיבות משלה במשרדיה המצומצמים שבכפר נטר, היא ממוקמת כיום במשרדים מרווחים במתחם חברות הטכנולוגיה של כפר סבא. בקופת החברה יש די כספים ופתרונות תוכנה המתאימים להסתערות על השווקים החדשים ובעלי הפוטנציאל הגדול של מחשוב ענן וביג דאטה.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.