מלכה למנהלי הקניונים: "יש לכם פרה חולבת, אל תשחטו אותה"

אבי מלכה, הבעלים לשעבר של אופיס דיפו, ML וג'אמפ, במסר למנהלי הקניונים: "יש לכם פרה שכל יום מביאה כוס חלב; אל תשחטו אותה. תשמרו על הרשתות"

אבי מלכה, הבעלים לשעבר של אופיס דיפו, ML וג'אמפ, מצהיר היום (ג') כי לא יחזור לענף הקמעונאות וקורא למנהלי הקניונים להוריד את שכר הדירה שהם גובים מהחנויות.

"עברתי חוויה לא פשוטה ועשיתי המון טעויות", אמר היום מלכה בוועידת הקניונים השנתית באילת. "אני עושה היום חשבון-נפש. כנראה שקפצתי מעל הפופיק, אך זו תכונה של כל יזם. כשמישהו לוקח על עצמו לפרנס 1,280 משפחות - תגידו לו בהצלחה ותפרגנו לו, כי זה לא פשוט".

מלכה אמר כי אחרי שהחברות שבבעלותו נכנסו להקפאת הליכים, היה קשה מאוד לחזור אחורה: "הייתי שותף ל-7 הקפאות הליכים במשק, בחזית ומאחורי הקלעים. קשה מאוד לשקם חברות מתוך פירוק והקפאת הליכים. היסטורית, אולי 10% שרדו. אנשים מקבלים חבטה קשה... אך לפעמים, עם עזרה קטנה של השוק והמערכת הבנקאית, אפשר לחזור ולצמוח".

מלכה פנה למנכ"לי הקניונים שנכחו בוועידה וקרא להם להוזיל את שכר הדירה שהם גובים מהחנויות: "לנדל"ניסטים אני אומר - יש לכם פרה שכל יום מביאה כוס חלב; אל תשחטו אותה. תשמרו על הרשתות. החיים של הקמעונאים בלתי אפשריים... יש לכם שעת חשבון-נפש ביחד, כי המספרים לא מתכנסים, במקרה הטוב הם מאוזנים. הענף בהישרדות, ובהישרדות כולם ימותו".

מלכה גם תקף את הקניונים כשכינה אותם "עלוקה שמוצצת כל שקל מהקמעונאות. הם גובים על כל שלט".

מלכה הדגיש כי "אותי לא תראו חוזר יותר לקמעונאות". הוא פנה לקמעונאים אחרים ואמר להם: "אל תהססו לקפוץ מעל הפופיק - אבל תהיו זהירים".