טיגון דל שומן?בדקנו את המחבת של Fresco

מחבת Fresco לטיגון דל שומן - בדקנו, והתאכזבנו קשות מהתוצאה ■ הלביבות הטעימות והיפות ביותר התקבלו מטיגון באופן מסורתי, והיו אכן עתירות בשמן

לביבות או לטקעס מתפוחי אדמה, מתירס או מבטטה - לא חשוב ממה נכין אותן, בביתנו הלביבות מנצחות בהליכה את הסופגניות כמאכל חנוכה. בלביבה יש פחות קלוריות ושומן מאשר בסופגניות, אך עדיין לא מדובר במאכל דיאטטי. כדי להתמודד עם הצרה, הגיעה לשולחננו מחבת של המותג Fresco, שנועדה להכנת פנקייקים, נושאת עמה ציפוי דו-שכבתי והבטחה כפולה: "טיגון בו בזמן של שבע לביבות בשקערוריות הקבועות במחבת, שמאפשרות לשמור על קווי המתאר של הלביבה וכן לטגנן במינימום שמן, באמצעות תרסיס שמן או מריחה קלה של השמן בשקערורית".

בדקנו, והתאכזבנו קשות מהתוצאה. הכנו לביבות תפוחי אדמה ולביבות תירס בשלושה אופנים: טיגון בשמן במחבת רגילה; טיגון במעט שמן במחבת פנקייקים איכותית של חברת ריזולי האיטלקית, שעליה כתבנו כאן לפי כמה שנים, העשויה מיציקת אלומיניום; וטיגון במחבת החדשה, הקלילה והדקיקה, 29 סנטימטרים קוטרה, העשויה מחומר נחות, שאינו מאפשר הולכת חום טובה ואחידה.

הלביבות הטעימות והיפות ביותר התקבלו מטיגון באופן מסורתי, והיו אכן עתירות בשמן. הלביבות שטוגנו במחבת האיכותית יצאו לא רע, ספחו מעט שמן, היו אחידות במידת העשייה ונאות למראה. הלביבות שהוכנו במחבת החדשה היו אכן דלות שומן, אך בשל הולכת חום בעייתית ופיזור לא אחיד של חום, חלקן היו שחומות-שרופות בחוץ ולא אפויות בפנים, לא היו אחידות (חלק שחום, חלק מזכיר חביתה), ובקיצור: לא טעימות ולא יפות. מסקנה: אם רוצים לביבות דיאטטיות, צריך להכין אותן בתנור או במחבת שקעים עבה ואיכותית, לא בחיקוי זול.

49 שקלים במגוון חנויות. פרטים בטל' 03-9611180