וינשטיין מערער על תוצאות הבחירות בבית-שמש - חשד לזיוף

הערעור הוגש לאחר שנפרשו בפני היועמ"ש ממצאי החקירה המשטרתית, שנפתחה עקב תלונות על מעשי זיוף ומירמה שנועדו להשפיע על תוצאות הבחירות בעיר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש היום (ד') לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים ערעור על תוצאות הבחירות למועצת הרשות המקומית בית-שמש ולראשות הרשות המקומית בית-שמש.

בהודעת הערעור, שהוגשה באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), מבקש היועץ המשפטי לממשלה מבית המשפט להורות על ביטול תוצאות הבחירות למועצת הרשות המקומית ולראשות הרשות המקומית בית-שמש.

הערעור הוגש לאחר שנפרשו בפני וינשטיין ממצאי החקירה המשטרתית שהחלה ביום הבחירות, עקב תלונות ומידע שהתקבלו על אודות מעשי זיוף ומירמה שנועדו להשפיע על תוצאות הבחירות.

"מממצאי החקירה עולה תמונה חמורה של פעילות עבריינית, שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת, שבה נטלו חלק עשרות רבות של אנשים, והושקעו משאבים כלכליים רבים. כל זאת, בכוונה תחילה לשנות את תוצאות הבחירות, ומתוך מחשבה שיש בפעולות אלה כדי לשנותן".

בהודעת הערעור נטען כי "היקף הליקויים החמורים, ובשים לב לתוצאות הבחירות שהוכרעו בהפרשים קטנים, מלמד כי היה בפעילות זו כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בבית-שמש. הממצאים החמורים ביותר שנחשפו בחקירה מלמדים על ניסיון מתוכנן, מכוון ושיטתי, בהיקף נרחב, לפגוע בטוהר הבחירות ולהשפיע על תוצאותן באמצעות פעילי סיעות שהתחזו לאחרים והצביעו במקומם לסיעה ששלחה אותם ולמועמד המומלץ על-ידה לראשות העיר.

"מדובר היה בתופעה רחבת-היקף שהייתה ידועה ומוכרת לרבים בחוגים מסוימים בעיר. לפי הראיות שנאספו, הפעילות תוכננה מראש עוד לפני יום הבחירות וכללה שידול של בעלי זכות בחירה למסור את תעודות הזהות שלהם לפעילים. תעודות הזהות נאספו לאחר פניות טלפוניות מוקדמות, באיסוף ישירות מהבתים על-ידי הפעילים או באמצעות נקודות איסוף ומפגשים בבתי-הכנסת ובמקומות אחרים. ביום הבחירות נערך מבצע לשיגור מתוזמן של המתחזים להצבעה בקלפיות והחזרתן של תעודות הזהות למוקדים ולבעליהם המקוריים".

עוד טוענת הפרקליטות כי "לפעילות שיטתית זו ולתוצאותיה נודעת חשיבות מכרעת, בפרט כאשר מדובר במערכת בחירות שבה ההפרש בין שני המועמדים המובילים לראשות העיריה הינו מזערי, כ-2.7% מכלל הקולות הכשרים על-פי הפרסום ברשומות,שהם 956 קולות בלבד.

"במקרה זה, שבו הסטייה מהוראות חוק הבחירות הינה כה חמורה ומהותית, וקיימת אפשרות ממשית כי הקולות המזויפים השפיעו על תוצאות הבחירות, זהו המקום להתערבות בית המשפט בתוצאות הבחירות ולהורות על ביטולן, על מנת לוודא כי התוצאות ישקפו כראוי את רצון הבוחרים, וכי הבחירות לא נעשו כלי שרת בידי המבקשים לתפוס את השלטון באופן בלתי דמוקרטי".