שוב משבר? ערוץ 10 מעכב תשלומים למפיקי תוכניות

עיכוב התשלומים נובע מקשיים תזרימיים לנוכח האטה בהזרמות הבעלים אל הערוץ ■ בשלב זה ישנן עדיין אי-הסכמות בין רון לאודר, בעל המניות שמזרים כסף לערוץ 10, לבין יפית גרינברג, המעוניינת לרכוש 30% מהערוץ

כשברקע נמשכים הדיונים על הסכם מכירת מניותיו של רון לאודר בערוץ 10 ליפית גרינברג, מתגלים סממניו של משבר נוסף בערוץ המסחרי. ל"גלובס" נודע, כי בתקופה האחרונה הקפיא ערוץ 10 תשלומים למפיקים בשוק, כאשר עם חלקם נקבע הסדר פריסת תשלומים, ואילו לאחרים פשוט הובהר כי לעת עתה לא יקבלו תגמול לפי שעה.

כעת מצפים בשוק ההפקה לראות אם תשלומי דצמבר יועברו. ההערכה היא כי ללא הזרמה קרובה לערוץ, השלב הבא יהיה עצירה של הפקות.

המשבר נובע מקשיים תזרימיים לנוכח האטה בהזרמות הבעלים אליו. רון לאודר - בעל המניות היחיד שהזרים בשנה האחרונה כסף לערוץ - העביר בפעם האחרונה לערוץ 10 מיליון שקל בראשית חודש נובמבר. ואולם אי-ההסכמות בינו לבין גרינברג מעמידות בספק את המשך הזרמותיו של לאודר.

כפי שפורסם ב"גלובס" בעבר, גרינברג דורשת מלאודר להמשיך ולהזרים כסף לערוץ, למרות העברת המניות אליה. זאת, כשברקע טענותיה כי נודע לה על חובות נוספים של הערוץ, שעליהם לא ידעה בטרם חתמה על החוזה לרכישת 30% ממניות הערוץ.

ההסכם עצמו נחתם כבר לפני כשבועיים, ביום ראשון ה-17 בנובמבר, אולם מאז נתגלעו הקשיים האמורים סביבו, כשהחובות שעליהם למדה גרינברג קשורים בהפקות שיצאו לדרך לטובת שידור בערוץ בשנת 2014, בהן שתי תוכניות ריאליטי שנחשבות ליקרות. הפקות אלו ממשיכות כרגע כסדרן.

החשש בשוק ההפקה הוא כי ההאטה בערוץ 10 תביא להתנהגות דומה מצד זכייניות ערוץ 2. אלה כבר האריכו השנה את מועדי התשלום לספקים.

ערוץ 10 התמודד כבר השנה עם קשיים תזרימיים, ואולם הצליח ברבעון החולף להדביק את קצב התשלומים. כעת, חוזרת העננה לרחף מעליו.

בערוץ 10 לא הגיבו לדברים.