הוא לא צריך לחסוך: חשבון המים של רה"מ בווילה עם הבריכה בקיסריה - יותר מ-80 א' ש' בשנה; 120 א' ש' על ניקיון; במעון בי-ם: 6,000 שקל על נרות ריחניים

במעון רה"מ ובביתו בקיסריה הוציאו בשנה שעברה 3.2 מ' ש' ■ בלשכת רה"מ מצטטים בתגובתם את אריק איינשטיין מ-1998: "מוצצים לנתניהו את הדם"

3.2 מיליון שקל - זהו סך ההוצאות במעון רה"מ בנימין נתניהו וביתו בקיסריה, מזה 2.9 מיליון שקל במעון רה"מ בירושלים ו-312 אלף שקל בבית בקיסריה. הכל, כמובן, על חשבון משלם המסים ובעוד שלרה"מ אושרה מסגרת הוצאה של 2.2 מיליון שקל בשנה. הנתונים נחשפו לבקשת העמותה לחופש המידע.

להורדת פירוט ההוצאות המלא של נתניהו - לחצו כאן

בביתו של רה"מ בקיסריה הוציאו יותר מ-20 אלף שקל על גינון בשנת 2012 ועוד 26 אלף שקל חשבונות חשמל. חשבון המים הסתכם ביותר מ-80 אלף שקל בווילה המאובזרת בבריכה, כאשר נתניהו שילם גם מס בצורת בגין שימוש חורג, בסכום של יותר מ-5,500 שקל.

כ-6,000 שקל הוציאו במעון רה"מ על נרות ריחניים, ועוד 20,000 שקל על סידורי פרחים. יצוין כי המעון בירושלים משמש את רה"מ לפגישות עבודה ולאירוח אישים מהארץ ומחו"ל, בעוד שביתו בקיסריה משמש לצרכים אישיים ופרטיים.

בווילה בקיסריה בזבזו יותר מ-10,000 שקל על החלפת רצועות לתריסים וכ-120 אלף שקל על תחזוקה, ניקיון ואחזקה שוטפת. חשבונות הטלפון הקווי הסתכמו ביותר מ-26 אלף שקל. כמו כן נרכש במעון רה"מ מקרר ב-7,600 שקל.

אחד הנספחים שפורסמו עוסק בהתקשרות עם מכבסה במחיר גבוה יחסית להצעות אחרות (10,000 שקל), וזאת מפני ש"בני המשפחה ניסו לעבוד עם המכבסות האחרות אך לא היו מרוצים מהשירותים, ואף נהרסו פריטי לבוש".

עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מסרה כי "המידע שהגיע בדבר הוצאות מעון רה"מ לא הגיע ברמת הפירוט לה היינו מצפים. אנו תקווה, שבעקבות המהלך שהובילה התנועה ימסרו, באופן יזום, נתונים נוספים. התנועה לחופש המידע מקווה, שהמהלך לקבלת פירוט אודות הוצאות מעון רה"מ, יעלה לסדר היום הציבורי את החשיבות בדבר הציפייה להתנהלות שקופה מצד נבחרי הציבור. התנהלות זו כוללת גם הוצאות, שממומנות על ידי הציבור במסגרת תפקידם הציבורי, וגם את פרסום לוחות הזמנים של הנבחרים בארץ או כשהם בתפקיד ציבורי בחו"ל.

"אין סיבה שתקציב מעון רה"מ יובא באופן מלא ומפורט לציבור והדבר נכון לא רק לגבי תקציב המעון ולא רק לגבי ראש הממשלה, אלא, כאמור, עבור כל נבחרי הציבור באשר הם. רק התנהלות שקופה ומפורטת, תניח את דעתו של הציבור, שהרשויות פועלות מטעמו ולמענו באופן ראוי ותקין. רק חובת דיווחיות גבוהה, תבטיח מניעת מקרים של שחיתות ואי סדרים. זו הציפייה שלנו מנבחרינו, ואנו תקווה שלא נזדקק לבקשות חופש מידע דומות בעתיד בכדי להגשים מטרות אלה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "נבקש להתחיל את תגובתנו, בציטוט מדבריו של אריק איינשטיין ז"ל בראיון לעיתון ידיעות אחרונות בשנת 1998: 'בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא. מתעללים בו ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם, עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים'.

"לגבי הסכום המצוין עבור הוצאות מים בקיסריה, הוא כולל גם תשלומים שנדחו מהשנים 2009-2011 וכולל גם את צריכת המים השוטפת במגורי המאבטחים השוהים בבית במשך כל ימות השנה, וזאת בהתאם להנחיות השב"כ לפיהן הבית צריך להיות מאויש במשך כל ימות השנה על ידי אנשי אבטחה, ולכן יש צורך לתחזק אותו באופן שוטף ויומיומי. המדינה אינה נושאת בהוצאות הבריכה, לרבות הוצאות מים, ומשפחת נתניהו משלמת עבור הוצאות אלה מכיסה הפרטי. יש לציין שהמעון הרשמי של ראש הממשלה משמש לאורך כל ימות השנה לאירוח ראשי מדינות, קיום התייעצויות רבות ומפגשים רבי משתתפים".

ההוצאות העיקריות
 ההוצאות העיקריות