מבחן הסמארטפונים: ה-G2 של LG הוא הטוב ביותר בשוק

אחרי שנים של תחרות עיקשת בין האייפון לבין הגלקסי, עם קריצה ל-HTC, הסמארטפון הטוב בשוק היום הוא דווקא דגם G2 של LG - כך עולה מהשוואה בין חמשת מכשירי הדגל המובילים הנמכרים בישראל

בתקופה האחרונה משיקות יצרניות רבות את מכשירי הדגל שלהן לחודשים הקרובים. בתחילת נובמבר הושק אייפון 5S של אפל, G2 של LG הגיע לחנויות בספטמבר וה-One של HTC והגלקסי S4 נמכרים בחנויות כבר מספר חודשים. אתמול החל להימכר הווינדוס-פון לומיה 1020 של נוקיה, ובתקופה הקרובה צפוי גם הדגם החדש של סוני, אקספריה Z1, צפוי להתחיל להימכר אצל חלק מחברות הסלולר.

כל הסמארטפונים הללו עושים עבודה מצוינת, הם מגיעים עם מסכים איכותיים, מצלמות משוכללות ויכולות רבות שישביעו את רעבונו של כל חובב גאדג'טים. הבחירה בסמארטפון המתאים היא קשה, כאשר מלבד דגם המכשיר והיצרנית, צריך גם להתלבט בין מערכת ההפעלה הידידותית של אפל - iOS - לבין האנדרואיד רבת היכולות של גוגל או ווינדוס פון 8 הצעירה של מיקרוסופט.

מבחינת המחירים הרשמיים של היבואנים, טווח המחירים נע בין קצת פחות מ-3,000 שקל ועד 4,000 שקל ומעלה. גם כאן יש בשורה צרכנית חיובית - היבואנים המקבילים מציעים את אותם מכשירים במחירים נמוכים יותר, וחלק גדול מהיבואניות הרשמיות מציעות מחירים תחרותיים ואחריות מורחבת לשנתיים.

מי הכי טוב? רק לפני מספר חודשים בחרנו ב-One של HTC כאנדרואיד הטוב ביותר, אך כעת העפיל לפסגה דגם אחר. בנקודת זמן זו ה-G2 של LG עושה עבודה טובה יותר עם יכולות רבות, מסך מצוין ועובי דקיק. ה-One הוא עדיין הסמארטפון היפה ביותר בשוק.

לחובבי האייפון, דגם 5S עושה עבודה מעולה, אבל לעומת המכשירים המתחרים עם מסכי הענק וסוללות חזקות בהרבה, אפל נמצאת קצת מאחור.

G2 של LG - מהיר, חזק ומתקדם

מסך: 5.2 אינץ' בתקן Full HD. מדובר באחד המסכים הטובים בשוק עם בהירות שמאפשרת לעבוד איתו באור שמש. מעצבי LG עיצבו את המסך כך שהמסגרת שלו דקיקה ביותר, ולמרות שמדובר בצג יחסית גדול, הדבר פחות מורגש.

ממשק: אנדרואיד 4.2.2, שעליו ארזה LG הממשק שלה, הכולל יכולות מיוחדות רבות, למשל QSlide - אפשרות להפעיל חלק מהיישומים הפנימיים של המכשיר באותו מסך. אפשר גם לענות לשיחה ע"י הצמדת המכשיר לאוזן.

מצלמה: מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות טובות, אך לא מצוינות, עם גירעון קל באובייקטים המצולמים.

חומרה: ה-G2 מגיע עם חומרה חזקה שמאפשרת למכשיר לעבוד בצורה חלקה ובמהירות. יש לו מעבד מרובע ליבות סנפדרגון 800 של קוואלקום במהירות 2.26 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. נפח אחסון של 16 ג'יגה , אבל אין אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

עיצוב ומידות: ה-G2 מגיע בעיצוב פלסטיקי. הוא נראה טוב, אבל אין לו את המראה האלגנטי של ה-One. המכשיר דקיק, רק 8.9 מ"מ, והמשקל קל - 143 גרם. מה שמיוחד בהנדסת האנוש של הסמארטפון הוא הבחירה לבטל לחלוטין את הכפתורים הפיזיים בקדמת המכשיר או בצדדיו, ולמקם כפתור אחורי בגב המכשיר לשליטה בעוצמת הסאונד בצורה נוחה. לאחר זמן שימוש קצר מגלים שזה עובד טוב.

סוללה: הסוללה, בהספק של 3,000 מיליאמפר, היא אחת הטובות בשוק. היא מחזיקה יום שלם וגם מעבר לזה.

בשורה התחתונה: ה-G2 הוא הסמארטפון המוצלח ביותר בנקודת זמן זו בשוק, בזכות המסך, הסוללה והיכולות.

One של HTC - מכשיר מעוצב עם ממשק נוח במיוחד

מסך: גודל 4.7 אינץ', Full HD באיכות מצוינת.

ממשק: ממשק ה-Sense 5 של HTC עוטף את האנדרואיד בגרסת 4.2.2 שנמצא כאן. מדובר באחד הממשקים הנוחים בשוק. עמוד הבית הוא ה-BlinkFeed המרכז הודעות מטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם לוח השנה ואתרי חדשות שונים שלחברה יש הסכמים איתם.

מצלמה: HTC משלבת במכשיר זה טכנולוגיית אולטרה פיקסל, שזה בעצם פיקסלים גדולים יותר. החיישן כאן מגיע עם 4 אולטרה פיקסלים, התוצאות בהחלט טובות, אבל לא מצוינות באור יום. דווקא בלילה המכשיר יודע לצלם תמונות באיכות מפתיעה לטובה.

חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.7 ג'יגה הרץ שעובד בצורה חלקה. זיכרון 2 ג'יגה וזיכרון אחסון של 32 ג'יגה. אין חריץ הרחבה באמצעות כרטיס.

סוללה: 2300 מילי אמפר. גם בשימוש אינטנסיבי, היא מחזיקה משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה.

עיצוב ומידות: HTC אלופה בעיצובי המכשירים שלה. ה-One עשוי מחומרי אלומיניום שנעימים למגע. בניגוד לדגמים אחרים, הרמקולים ממוקמים בחזית המכשיר משני הצדדים (סטראופוני). מדובר ברמקולים באיכות מוצלחת שנותנים לוק מיוחד למכשיר הזה. המשקל סביר 143 גרם והעובי 9.3 מ"מ.

בשורה התחתונה: רק לפני מספר חודשים הוואן היה הטוב ביותר, עכשיו הוא מדורג במקום השני.


אייפון 5S, אפל - מצוין, עם מסך קטן וסוללה חלשה

מסך: בעולם שבו מסך בגודל 5 אינץ' הפך כמעט לסטנדרט. מפתיע שאפל עדיין שומרת על המסך שלה בגודל 4 אינץ'. מדובר בצג באיכות מצוינת, אבל עדיין, מי שהתרגל למכשירים גדולים יותר, ימצא קצת חוסר נוחות במסך הזה.

אבטחה: אפל יודעת לשדרג את האייפון ביישומים פרקטיים, כשבדגם הזה מדובר במנגנון זיהוי טביעת אצבע. זה פשוט עובד מצויין. הנחת האצבע על כפתור הבית פותחת את הטלפון ללא הכנסת קוד. זה מהיר ועובד בצורה פשוטה. מעבר לזה, היכולת הזו זמינה גם בעת רכישת אפליקציות באפ-סטור.

סוללה: הסוללה בהספק של 1,560 מיליאמפר לשעה. מדובר בערך בחצי ממה שניתן לקבל בסמארטפונים מובילים. הביצועים חלשים והיא בקושי מחזיקה עד שעות אחר הצהריים.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל (כמו באייפון 5) עם פלאש כפול וצילום מוצלח גם באור יום וגם במקומות סגורים.

עיצוב ומידות: ה-5S נראה בדיוק כמו האייפון 5, אלא אם כן מדובר בדגם המגיע בצבע זהב. מדובר בסמארטפון קטן שנוח להחזיק ביד. המשקל הוא 112 גרם והעובי 7.6 מ"מ.

בשורה התחתונה: ה-5S הוא סמארטפון מוצלח מאוד שנותן חוויה כמו שרק אפל יודעת לתת. מצד שני, המסך קטן מדי לעומת המתחרים, הסוללה חלשה והמחיר גבוה.

סמסונג גלקסי S4 - חזק עם יכולות רבות ומסך מצוין

מסך: בגודל 4.99 אינץ' באיכות מצוינת ברזולוציית Full HD עם ציפוי הגנה נגד שריטות מסוג קורנינג גלאס 3.

מחוות הפעלה: בסמסונג ניסו למצוא גימיקים שיוכלו להשתלב ב-S4. החברה מאפשרת הפעלת פקודות מסוימות באמצעות תנועה של היד מעל המכשיר, למשל, מענה לשיחה ומעבר למצב רמקול בנפנוף היד הלוך חזור מול המכשיר. מדובר ברעיון חביב, השימושי בעיקר אם מסיבה כלשהי רוצים להפעיל את המכשיר מבלי לגעת בו. יכולות נוספות מאפשרות גלילת העמוד בדפדפן המכשיר באמצעות הטיית הראש למעלה ולמטה. מדובר ברעיון שנשמע טוב על הנייר, אבל הוא לא פועל כמו שצריך.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש באיכות מצוינת באור יום וגם במקומות סגורים התוצאות היו טובות.

חומרה: ה-S4 כולל חומרה גבוהה, שני מעבדים מרובעי ליבות במהירות 1.6 ו-1.2ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. נפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הבעיה הגדולה בחומרה, שהמכשיר מתחמם מהר מאוד.

סוללה: הספק של 2,600 מיליאמפר, כאשר היא מחזיקה עד שעות הלילה.

עיצוב ומידות: ה-S4 עשוי מפלסטיק בעיצוב זהה ל-S3. המשקל קל - 130 גרם, והעובי 7.9 מ"מ.

בשורה התחתונה: סמסונג השקיעה מאוד ביכולות נוספות לסמארטפון הדגל שלה, שיבדלו אותו משאר מכשירי האנדרואיד.

נוקיה, לומיה 1020 - ווינדוס-פון יקר עם מצלמה מעולה

מסך: 4.5 אינץ' באיכות HD טובה מאוד.

ממשק: ה-1020 פועל על ווינדוס פון 8, מערכת הפעלה טובה אבל כזו שסובלת ממחסור באפליקציות. רק לאחרונה אפליקציית הניווט ווייז ושיתוף התמונות אינסטגרם הגיעו אליה.

מצלמה: הדגם מתגאה במצלמה עם חיישן של 41 מגה פיקסל. המצלמה מייצרת תמונה אחת ב-38 מגה פיקסל בפורמט 4:3 ומשלבת תמונה ב-5 מגה פיקסל שאפשר לשתף מהמכשיר דרך שירותי ההודעות והרשתות החברתיות. הצבעים חיים והתמונות מוצלחות ביחס לסמארטפון, גם במקומות סגורים, בעיקר בזכות הפלאש קסנון המשולב כאן. גם בלילה רמת הגרעון נמוכה. ממשק המצלמה בנוי היטב עם אפשרות לשחק עם הגדרות כמו מהירות צמצם, רגישות, בהירות ואיזון הלבן.

חומרה: מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. הלומיה 1020 עובד בצורה חלקה. טעינה אלחוטית אין.

תקלות: לעיתים רחוקות המכשיר מציג מסך תקוע ולא מגיב עד שעושים אתחול. הדבר התרחש במהלך שיחות. קשה לקבוע אם מדובר בבעיה במכשיר הספציפי שנבדק, או בעיה גורפת יותר.

סוללה: הסוללה מחזיקה עד שעות הלילה, כאשר ההספק שלה עומד על 2000 מיליאמפר. המכשיר מתחמם יחסית מהר.

עיצוב ומידות: המכשיר עשוי מחומרי פלסטיק פוליקוברנט והוא נעים מאוד למגע. המשקל לא קל - 158 גרם, והעובי 10.4 מ"מ. לא מדובר בסמארטפון דק במיוחד, כאשר הבליטה של עדשת המצלמה מייצרת מראה קצת מגושם.

בשורה התחתונה: סמארטפון מוצלח עם מצלמה מצוינת. איפה הבעיה? המחסור באפליקציות והמחיר הגבוה. כדי לשכנע צרכנים להתנסות בווינדוס-פון, ראוי היה שהיבואן יקבע מחיר נמוך יותר.

מה מציעים הסמרטפונים
 מה מציעים הסמרטפונים