רשות השידור מפסיקה לעבוד עם עו"ד לגביית האגרה

ארדן: "אני מצפה שהנהלת הרשות תגיע להסדר בנוגע למבצע לגביית חובות עבר, שיאפשר גבייה נמוכה של תשלומי הריבית ושכר-הטרחה" ■ אפריל 2012: "גלובס" חושף לראשונה את דרכי הגבייה האגרסיביות של רשות השידור

מליאת רשות השידור בראשותו של אמיר גילת החליטה היום (ב') אחר-הצהריים להפסיק לאלתר את ההתקשרויות עם עורכי הדין החיצוניים בענייני איתור מקלטים וגביית אגרה. המליאה הורתה להנהלת הרשות להכין תוכנית ובה תיבדק האפשרות לגביית האגרה באמצעות רשות האכיפה והגבייה.

הדיון במליאה התקיים בעקבות פניית שר התקשורת גלעד ארדן, ששלח ליו"ר רשות השידור אמיר גילת מכתב חריף בחודש שעבר, ובו הפציר בו להפסיק את השימוש בעורכי דין לצורך גביית חובות של עד 10,000 שקל, בשל הצעדים האגרסיביים שהם נוקטים כנגד חייבים והעובדה שעל החייבים מוטלת גם החובה לממן את שכר-הטרחה של המשרדים החיצוניים.

לא ברור לפי שעה מה יעלה בגורל החייבים שהחלו כבר צעדי אכיפה נגדם מצד עורכי הדין החיצוניים שנשכרו לצורך השגת הכספים.

בתוך כך, נקבע כי תיקי גבייה שיקבע על-פי חוות-דעת משפטית כי עורכי הדין טיפלו בהם שלא כחוק, ישובו לטיפול של אגף הגבייה ברשות השידור.

יו"ר הרשות, אמיר גילת, מסר כי "המליאה קשובה לרחשי הציבור ודנה בקשב דב גם בפניית השר ארדן. הרשות מחויבת למצוא דרכים חדשות להתמודדות עם נושא גביית אגרת הטלוויזיה שתיטיב עם האזרחים. ההחלטה היא סנונית ראשונה, כך אנו מקווים, בדרך להתנהלות נכונה יותר עד למציאת פתרונות ארוכי-טווח".

ארדן: לאפשר גבייה נמוכה של ריבית ושכר-טרחה

השר ארדן בירך על ההחלטה וציין כי היא תוזיל את הסכומים המיותרים אותם נדרש הציבור לשלם בהליכי הגבייה. לדברי ארדן, "אני מצפה שהנהלת הרשות תגיש בהקדם תוכנית ליישום ההחלטה, ושתגיע להסדר עם עורכי הדין בנוגע למבצע רחב-היקף לגביית חובות עבר, שיאפשר גבייה נמוכה של תשלומי הריבית ושכר-הטרחה אשר נגבים מהציבור".

בישיבה שהתקיימה היום הוחלט גם כי מנהל אגף שירות לקוחות יחליף את סמנכ"ל הגבייה, שאמור לסיים את תפקידו בקרוב. נקבע כי "תפקידו יהיה להביא לשיפור מערך הגבייה וכן שיפור השירות לאזרח", והוא ימונה על-ידי ועדת איתור.

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של תנועת "הצלחה", שניהלה תכתובת רבה עם רשות השידור בכל הנוגע לאגף הגבייה ולהתנהלותו הבעייתית, זומן להופיע היום בפני מליאת רשות השידור. בדבריו הדגיש מן את הצורך בשינוי שיטת הגבייה הנוכחית ואת החשיבות של הקמת ועדת האיתור למציאת מנהל שירות לקוחות חדש לרשות, במקום סמנכ"ל הגבייה הנוכחי.

בעניין אחר החליטה היום מליאת רשות השידור להקים גם ועדת איתור לתפקיד מנהל ערוץ 1. זאת לאחר שקרוב ל-3 שנים מתקיימת הטלוויזיה הציבורית ללא מנהל רשמי. לאחר שוועדת האיתור הקודמת החליטה להמליץ לתפקיד על משה נסטלבאום, ראש חטיבת החדשות, אולם עד כה הוא לא מונה בפועל. כעת הוחלט לבטל את המינוי, להחליף את וועדת איתור בוועדה חדשה בראשותו של אמיר גילת, בה יישב גם מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם.