נעילה שלילית בבורסה; קמטק זינקה 19%, דיסקונט ירדה 3.4%

מגמה שלילית בוול סטריט, בצל החשש מהקדמת רכישות האג"ח של הפד וזאת בעקבות נתוני מאקרו חיוביים ■ אקסלנס: הבורסה תמשיך לעלות גם בשנה הבאה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בירידות שערים על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט, בעוד המשקיעים חוששים מהפחתות רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב בשל הנתונים הכלכליים החיוביים שפורסמו לאחרונה. פרטנר ודיסקונט ירדו ביותר מ-3% ודחפו את מדד המעו"ף לירידות של כ-0.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בארה"ב פורסם אתמול שמדד ISM למדידת תפוקת המפעלים עלה ל-57.3 נקודות בנובמבר מ-56.4 נק' באוקטובר. הייתה זו עלייה מפתיעה שמחזקת את ההערכות כי הפד מתקרב להפחתת רכישות האג"ח על רקע ההתאוששות החזקה יחסית של הכלכלה האמריקאית.

אם כן, 5 שנים אל תוך הראלי הגדול בשווקים, שוקי המניות הוסיפו לערכם 14 טריליון דולר, אך מספר המשרות בארה"ב נמוך ב-1.5 מיליון בהשוואה לערב המשבר ב-2008. הסירוב של החברות הגדולות להעסיק עובדים בהיקפים נרחבים עשוי לדחוף השנה את שיעור הרווחיות של החברות ב-S&P 500 אל מעל ל-10% - שיא היסטורי.

בישראל ממשיך מדד המעו"ף לנשום אוויר פסגות חרף המימושים. עם העליות בשוק נפתח גם התיאבון של הציבור - והוא זורם למניות. הקרנות המנייתיות גייסו 680 מיליון שקל בנובמבר ובסך הכל מתחילת השנה נרשם גידול של 35% בהיקף נכסי קרנות הנאמנות. (לסיפור המלא)

נראה שבתי ההשקעות לא נבהלים מהשיא בבורסה ואנליסטים מעריכים שיש עוד מקום לעליות נוכח הריבית הנמוכה. באקסלנס, למשל, פרסמו היום תחזיות ל-2014 ומסרו כי הבורסה תעלה ב-8% נוספים בשנה הבאה.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, קמטק ממשיכה לזנק לאחר שטסה אמש שוב בוול סטריט ב-40%. המניה משלימה היום בבורסה נסיקה של 202% מאז ה-19 בנובמבר, על רקע ספקולציות כי היא תזנק במאות אחוזים נוכח הפוטנציאל המיוחס למדפסות התלת-מימדיות על מעגלים מודפסים.

מניית דיסקונט רשמה ירידות חדות היום לאחר שקבוצת ברונפמן-שראן הפיצה 7% ממניות הבנק תמורת כחצי מיליארד שקל, בדרך ליציאה מגרעין השליטה.

מניית אי.די.בי קרובה (שוב) לרגע ההכרעה כאשר הערב יתכנסו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות להצביע איזו משתי הצעות ההשקעה בקונצרן חדל הפירעון היא העדיפה בעיניהם: זו של קבוצת גרנובסקי-דנקנר, או הצעתם המשותפת של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.