בתי הדיור של מגדלי הים התיכון יסווגו כנדל"ן להשקעה

רשות ניירות ערך קיבלה את עמדת החברה לסיווג נכסי הדיור לאוכלוסיה מבוגרת כנדל"ן להשקעה במקום רכוש קבוע כפי שסווג עד כה ■ המשמעות: ירידה בהוצאות תפעוליות וזקיפת רווחים מעליית ערך נדל"ן

חברת יורופורט, בעלת השליטה במגדלי הים התיכון, בניהולו של מוטי קירשנבאום, מדווחת כי רשות ניירות ערך קיבלה את עמדתה לסיווג נכסי הדיור לאוכלוסיה מבוגרת של מגדלי הים התיכון כנדל"ן להשקעה במקום רכוש קבוע כפי שסווג עד כה.

השינוי החשבונאי ייושם החל מהדוחות השנתיים לשנת 2013. להערכת מגדלי הים התיכון, השינוי החשבונאי יוביל להתעניינות בתחום גם מצד גופים מוסדיים וקרנות השקעה, בנוסף ליזמי הנדל"ן. בנוסף, השינוי החשבונאי יסייע לחברה להפחית בהוצאות הפחת, ולזקוף לעצמה את עליית ערך הנדל"ן להשקעה בשורת הרווח.

את הדיונים הובילה יורופורט ביחד עם רואה חשבון משה פרץ ממשרד PWC ישראל, ורואה חשבון דן אטיאס, ממשרד BDO זיו האפט, ראש אשכול הנדל"ן והשותף המטפל בתיק.

מוטי קירשנבאום, יו"ר מגדלי הים התיכון וחברת יורופורט, מסר כי "סיווג כנדל"ן להשקעה משקף בצורה נאותה יותר את המהות העסקית והכלכלית של עסקי הדיור לאוכלוסיה מבוגרת. אנו מאמינים כי השינוי החשבונאי יוביל להתעניינות בתחום גם מצד משקיעים מוסדיים וקרנות השקעה. להערכתנו התחום יהנה בשנים הקרובות מצמיחה מואצת ועודפי ביקוש על ההיצע".

דן אטיאס, שותף וראש אשכול נדל"ן ב-BDO זיו האפט, אמר כי "מדובר במהפך של ממש בתחום הדיור המוגן ובאפשרויות שיפתחו בפני החברות בתחום בשוק ההון. השינוי הזה מאפשר לחברות לרשום רווחי שיערוך בדוחות הכספיים, במקביל לאי רישום הוצאות פחת, והמשמעות הישירה הינה כי הדוחות הכספיים של החברות הללו ייראו אטרקטיביים למשקיעים.

"בנוסף, יוצג שיפור משמעותי בשורת הרווח הנקי של החברות וגידול בסעיף העודפים, שהינו הפרמטר החשוב במבחן יכולת חלוקת הדיבידנד. השפעות אפשרויות של השינוי הזה עשויות להיות גידול בהתעניינות של גופי השקעה וגידול במקורות המימון לתחום, פישוט תהליך קבלת אשראי מבנקים, גידול במוטיבציה של משקיעים להשקיע בתחום, ניצול הנגישות המוגברת למקורות המימון להקמת רשתות להחזקה בקבוצות של בתי דיור מוגן וניצול הנגישות המוגברת למקורות המימון לצורך ביצוע מיזוגים בין חברות הפועלות בתחום במטרה ליצור נפח משמעותי שיאפשר ניצול יתרון לגודל".

רשת מגדלי הים התיכון, בניהולו של דורון ארנון, פועלת כאמור בתחום הדיור לאוכלוסיית הגיל השלישי. לרשת כ-1,200 יחידות דיור ב-5 בתים ברמת השרון, בת ים, צומת סביון, נורדיה וכפר סבא, והיא החלה בהקמתו של בית דיור שישי בגני תקווה שיכלול כ-350 יחידות דיור.

חברת יורופורט, בנוסף לאחזקתה ב"מגדלי הים התיכון", עוסקת בנדל"ן להשקעה ופיתוח בחו"ל. עם בעלי המניות ביורופורט, נמנים, מלבד קירשנבאום, גם בנק דיסקונט, כלל ביטוח ואחרים.