המועצה הארצית אישרה הקמת יישוב חדש בנגב - שיזף

מדובר ביישוב קהילתי מעורב חילוני דתי, המיועד ל-250 יחידות דיור ■ היישוב שייך למועצה האזורית רמת נגב, הכוללת 15 יישובים שבהם כ-6,000 תושבים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים בפועל, ד"ר שוקי אמרני, החליטה להמליץ לממשלה על הקמת יישוב חדש ברמת הנגב - שיזף.

המעצה קיבלה את ההחלטה ברוב קולות לאחר ששמעה את כל הגורמים הרלוונטיים. מדובר בישוב קהילתי מעורב חילוני דתי, המיועד ל-250 יחידות דיור.

הישוב שייך למועצה אזורית רמת נגב, הכוללת 15 ישובים שבהם כ-6,000 תושבים. לישוב יש פוטנציאל משיכה גדול בשל קרבתו לבאר שבע והקמתו תסייע לחיזוק מטרופולין באר שבע והנגב ולפתרון צרכי הדיור עקב ירידת צה"ל לנגב. הישוב יוקם בסמוך למשרדי המועצה האזורית רמת נגב, בסמך לכביש מספר 40, ולקמפוס המועצה ומתחמים עתידיים לתעסוקה.

הישוב נכלל בתחומי תוכנית בנין עיר מאושרת הכוללת אזור תעסוקה, שטחי ציבור ומגורים ובצמידות לתשתיות תקשורת, חשמל , תחבורה וביוב קיימות. הישוב איננו פוגע באתרי טבע ונוף והוא יבנה בצפיפות של כ-2-3 יחידות דיור לדונם.

ההחלטה התקבלה בהתאם לאישור נוהל הקמת ישובים חדשים בממשלה שיזם שר הפנים גדעון סער, ולאחר שהולנת"ע המליצה על הקמת הישוב.

"אנחנו מברכים על החלטת המועצה הארצית, שאישרה ברוב חסר תקדים את הישוב החדש שיזף בתחומי המועצה", מסר ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן, "וזאת לאחר שהישוב החדש אושר בממשלה ועבר את אישור כל מוסדות התכנון, רבות בזכות הסיוע והתמיכה של שר הפנים גדעון סער, שהבין את החשיבות בהקמת ישוב חדש בנגב. שיזף יהיה ישוב משותף לחילונים ולדתיים והוא מתוכנן להכיל בניה צפופה יותר מהקיים בשאר יישובי המועצה.

"עתה אנו נערכים לתכנון מפורט של הישוב שיותאם לתנאי האזור ויאפשר דיור שהוא בר השגה, ושייתן מענה לביקוש הרב מצד זוגות צעירים, שרוצים להקים את ביתם ברמת הנגב. אני מקווה כי כבר בתוך שנתיים נתחיל בבניה".