אדלסון מממן מסע נגד אולמרט

וגם: למה דן מרגלית, לשעבר ידידו של אולמרט, נחוש לרדוף אותו?

שלום לך שלדון אדלסון, מאמר זה מופנה אליך כאיש עיתונות אל איש עיתונות.

לפני כמה שנים הקמת את "ישראל היום", בעיקר כדי לקדם את חברך ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת עמדותיו. אבל בינתיים נהפך העיתון שלך לבמה נגד איש ציבור אחר, והפעם מתוך מניעים אישיים "טהורים". אני מתכוון לאהוד אולמרט, הנתון לרדיפה אובססיבית שאתה מממן, בהנהגת בעל הטור דן מרגלית, שראשי המערכת שלך נתונים להשפעתו.

מרגלית מחזיר תמורה

אמנם מרגלית מחזיר בתמורה מאמרי תמיכה מביכים בנתניהו, שבוודאי גורמים לך נחת. אבל בכל זאת: קראתי כמה ראיונות שלך, ובהם אמרת שאתה שואף שעיתונך יהיה ערוך באופן מקצועי. השחתת פניו ואופיו של אדם ממניעים אישיים היא אנטי-מקצועית ובלתי מוסרית.

אתן לך דוגמה מטור של מרגלית שפורסם היום (ג') בעיתונך:

הרקע הוא הרצאתו של אולמרט בימים אלה באוניברסיטת תל-אביב, שבה הוא תקף את מדיניות ראש הממשלה בעניין איראן.

ביקורתו של מרגלית: "האם מישהו היה מעלה על דעתו כי אוניברסיטאות הרווארד, ייל ואוקספורד היו מעמידות את הקתדרה שלהן לרשות מי שנאשם בעבירות חמורות של הצווארון הלבן?".

הקתדרה של "הכול פוליטי"

שאלה מתבקשת ממי שמגדיר את עצמו (ברצינות!) כ"בן אור" הנלחם נגד "בני החושך". אלא מה? אותו דן מרגלית, המועסק אצלך, תמך בעבר בבוס שלו עופר נמרודי שהורשע בפלילים - פעמיים! הוא תמך בהתלהבות בהמשך כהונתו של הבוס העבריין כעורך הראשי של "מעריב", שהיה אז אחד משני העיתונים הנפוצים בישראל. שזה קצת יותר מקתדרה, לא?

לאחר שאריה דרעי הורשע ונכלא בעבירות חמורות, הלך "איש האור" מרגלית לכלא רמלה להפגין למען שחרורו, יחד עם מקהלת "הוא זכאי, הוא זכאי"; לאחר מכן צירף מרגלית את "הוא זכאי" לפאנל הקבוע בתוכנית המלל "הכול פוליטי" בערוץ 10 (לא סתם קתדרה), שם הטיף האסיר המשוחרר גם בענייני מוסר ויושר.

הסיבה למסע נגד אולמרט

מרגלית היה במשך עשרות שנים ידידו הקרוב של אולמרט. בשנים שבהן התהלכו השמועות על מעללי אולמרט, מרגלית "שמר" עליו בתקשורת. כאשר אולמרט נבחר לראשות הממשלה, נשא מרגלית עיניו לתפקיד ראש הלשכה. אולמרט סירב. בנקודה זו החל מסע הנקמה של מרגלית נגד אולמרט, שאותו הוא מנסה לעטוף באצטלה עניינית-מוסרית.

מר אדלסון, אם תעמיד את מרגלית מול מאמר זה, הוא בוודאי יטען שיש לי טינה נגדו. נכון שהיינו חברים, אבל החלטתי להפסיק את החברות הזאת בגלל עמדותיו של מרגלית בעניין הבוס שלו נמרודי וידידו דרעי. אין לי טינה, אבל בהחלט ביקורת, על רקע תמיכתו העקבית ב"אנשי חושך", ועל שהוא מציג את עצמו כ"איש אור", שהוא לא היה אף פעם.

עכשיו נראה, מר אדלסון, עד כמה האינטגריטי של עיתונך באמת חשוב לך.