אייל גולן תובע את עומרי חיון: בגללו עזבתי את "הכוכב הבא"

גולן תובע 300 אלף שקל מהבלוגר, לאחר שהפר צו איסור פרסום ופרסם ידיעה תחת הכותרת "הזמר המפורסם החשוד בבעילת קטינה בהסכמה: אייל גולן"

אייל גולן תובע 300 אלף שקל מהבלוגר עומרי חיון. זאת לאחר שחיון, על-פי כתב התביעה, הפר את צו איסור הפרסום שאסר לחשוף את זהותו של גולן בזמן שהתפוצצה פרשת הקטינות ומסיבות החשק.

על-פי תביעת לשון הרע שהגיש גולן באמצעות עו"ד שי אליאס, נכתב כי חיון עשה "שימוש ברכילות זולה, דברי רפש וזוהמה והפצת דברי-בלע על גורמים שונים, בין השאר כלפי גולן, עת ביקש לשמר את קיומו של אתר האינטרנט שלו, תוך הפיכת שמם הטוב של 'קורבנותיו' להפקר".

ב-13 בנובמבר פרסם חיון באתר האינטרנט שלו ידיעה תחת הכותרת "הזמר המפורסם החשוד בבעילת קטינה בהסכמה: אייל גולן". אז עדיין אסור היה לחשוף את שמו של הזמר ואת החשדות נגדו.

"הפרסום הנ"ל זכה לחשיפה אדירה, מאות צפיות באינטרנט, קישור לכלי תקשורת אחרים שחזרו על פרסום זה, והנתבע אף התראיין באמצעי תקשורת שונים מתוך תחושת שליחות וגאווה גדולה, וחזר על הפרסום האמור. אם בכך לא די ואף חמור מכך, הנתבע ציין בראיונות שונים בכלי התקשורת כי הפרסום הפוגעני בוצע על-ידו, בכדי להתפרסם על חשבונו של התובע, הא ותו לו. הפרסום הנ"ל מופיע אף היום באתר האינטרנט של הנתבע", לשון התביעה שהוגשה היום (ג') לבית משפט השלום תל-אביב.

לטענת גולן, חיון בחר ליצור "מחול תקשורתי שקרי ומסע שטנה כלפי התובע עד כדי לינץ' תקשורתי, כן אכן כך, תוך ניקוז דמו ותקיפה תקשורתית חסרת רסן ומעצורים על לא עוול בכפו של התובע, מבלי לבדוק את טיבן של העובדות, אם נכונות הן אם לאו, מבלי ליתן את הדעת לעובדה כי מדובר באב לשני ילדים קטנים אשר נחשפו לפרסומים שקריים אלה, מבלי לקבל את תגובת התובע".

בתביעה נכתב כי גולן "לא קיים יחסי מין עם קטינות, לא משתמש ו/או השתמש בסמים, לא הדיח קטינה לשימוש בסמים ולא היה שותף למסיבות מין", וכי בעקבות הפרסום של חיון "שמו הטוב הפך הפקר, הוא נחקר, נשפט והורשע תקשורתית, זכה לקיתון של בוז ודברי-בלע והפך ללעג בכלי התקשורת וברשות חברתיות, וזאת על לא עוול בכפו, ובכלל זה כינויים מבזים ותמונות משפילות, שפורסמו באתר באינטרנט ואף הופצו באמצעות טלפונים סלולריים".

לדבריו, "בעקבות הפרסום ומעשיו של הנתבע נשוא כתב תביעה זה, נגרם לתובע נזק אדיר אשר אומדנו הינו במיליוני שקלים, ובין השאר ביום 20.11.13 הוא נאלץ לעזוב את תוכנית הריאליטי 'הכוכב הבא', קיימת ירידה משמעותית בהיקף השמעת יצירותיו באמצעי התקשורת, ירידה משמעותית בחשיפת יצירותיו באינטרנט וירידה בהיקף במכירת כרטיסים להופעותיו".

עו"ד יותם וירז'נסקי ממשרד דרורי-וירז'נסקי-אורלנד, המתמחה בדיני אינטרנט, קניין רוחני ולשון הרע, ומייצג את כתב הבידור עומרי חיון, מסר כי "ללא קשר למה שעולה בין השורות, ככל הנראה התובע לא מבין מספיק את מהות ומשמעות דיני לשון הרע בכלל ובאינטרנט בפרט.

"התובע פותח את תביעתו בהתהדרות בכך שהוא נחשב לאחד הזמרים המצליחים והמוכרים בישראל. אלא שפה בדיוק טמונה הבעייתיות בטענותיו: דווקא משום שמדובר בדמות ציבורית, הוא חשוף לביקורת ולדיווחים אודותיו. לעיתים הדבר מסייע לידוענים, והם רוכבים על הגל התקשורתי, ולעיתים מדווחים עליהם נתונים שהם היו מעדיפים לשמור בשקט.

"כך או כך, משום שמדובר בדיווחים נכונים אודות קיומה של חקירה משטרתית נגד התובע בחשדות מסוימים, ומר חיון הדגיש בפרסומיו כי מדובר בחשדות גרידא, נשענת התביעה על כרעי תרנגולת, כפי שיוכח בבית המשפט".

נזכיר כי שלשום (א') פורסם כי חיון עצמו שיגר לגולן מכתב התראה לפני תביעה, בו הוא דורש פיצוי של 300 אלף שקל והתנצלות על שכינה אותו "ילד כאפות" ו"אדם שכל החיים סבל מאנשים" בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

בנוסף, בשבוע שעבר פורסם כי גולן מאיים בהגשת תביעת לשון הרע גם נגד שדרני "רדיו ללא הפסקה" שי גולדשטיין ודרור רפאל, בטענה כי בשורה של התבטאויות בתוכניתם הם הוציאו את דיבתו, השתמשו כלפיו בביטויי גזענות ופגעו בשמו הטוב.